بالا

روند نزولی سلامت قلب از ۱۷ سالگی آغاز می‌شود

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
روند نزولی سلامت قلب از ۱۷ سالگی آغاز می‌شود

نشانه‌های خطر برای سلامتی قلب در بسیاری از افراد از سنین نوجوانی و جوانی آغاز می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به چاقی، فشار خون بالا و قند خون بالا اشاره کرد.

به گزارش Axar.az، نیویورک‌پست، در اینباره خبر داد.

پژوهش‌های تازه نشان می‌دهد روند تنزل سلامتی قلب و عروق از سال‌های نوجوانی آغاز می‌شود و اگرچه هنوز بیماری قلبی بروز نکرده، شاخص‌هایی مانند فشار خون، قند، کلسترول و وزن از وضعیت مطلوب خارج می‌شوند.

به‌ گزارش نیویورک‌پست بیماری‌های قلبی‌عروقی هر ۳۴ ثانیه، جان یک نفر را در آمریکا می‌گیرند و نرخ ابتلا در بزرگسالان زیر ۴۰ سال، از سال ۲۰۱۰ تاکنون بیش از دو برابر شده است. اینک بررسی‌ها نشان می‌دهد که این مشکل معمولا خیلی زودتر آغاز می‌شود و امتیاز سلامتی قلب بیشتر افراد، که بر اساس عواملی مانند رژیم غذایی، فعالیت بدنی، فشار خون و وزن تعیین می‌شود، از سن ۱۷ سالگی شروع به کاهش می‌کند.

کارشناسان هشدار می‌دهند که نشانه‌های خطر برای سلامتی قلب در بسیاری از افراد از سنین جوانی آغاز می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به چاقی، فشار خون بالا و قند خون بالا اشاره کرد.

تاریخ
2025.11.03 / 17:47
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

حمله پهپادی به مقر یک گروه کرد مخالف ایران در نزدیکی اربیل

ونس: خشونت با خشونت پاسخ داده خواهد شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: آمریکا به آتش‌بس پایبند نیست

خرازی: برادرم را در بیمارستان ترور کردند

تصاویر جذاب از رزمایش «عقاب قفقاز - ۲۰۲۶» + فیلم

استنرگارد: اوضاع خاورمیانه به شدت ملتهب است

ایران قصد حمله به آذربایجان را داشت، پزشکیان مانع شد

حمله پهپادی اسرائیل به جنوب لبنان درست یک روز پس از توافق

وقوع انفجارهای پیاپی در تهران

بحرین مدعی شد: ایران دیشب خاک ما را هدف قرار داد

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61