بالا

استارمر راهی خاورمیانه می‌شود

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
استارمر راهی خاورمیانه می‌شود

کی‌یر روز چهارشنبه راهی خاورمیانه می‌شود تا با رهبران منطقه دیدار و تلاش کند پس از آتش‌بس میان ایالات متحده و ایران، بازگشایی دائمی تنگه هرمز تضمین شود.

به گزارش Axar.az، کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر بریتانیا، این خبر را اعلام کرد. که

دفتر نخست‌وزیری بریتانیا اعلام کرد این سفر با هدف تقویت تلاش‌های دیپلماتیک برای حفظ آتش‌بس و تبدیل آن به توافقی پایدار انجام می‌شود.

استارمر در بیانیه‌ای گفت از توافق آتش‌بسی که به گفته او «لحظه‌ای از آرامش» برای منطقه و جهان به همراه داشته استقبال می‌کند و تأکید کرد که بریتانیا همراه با شرکای خود برای حفظ این آتش‌بس و بازگشایی تنگه هرمز تلاش خواهد کرد.

نخست‌وزیر بریتانیا پیش‌تر به دلیل عدم حمایت از حملات آمریکا و اسرائیل به ایران با انتقاد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده، روبه‌رو شده بود. او در عین حال میزبان نشست‌های چندملیتی درباره نحوه حمایت متحدان از بازگشایی این گذرگاه کلیدی برای تجارت نفت و گاز بوده است.

تاریخ
2026.04.08 / 12:49
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره گرمای مرگبار در اروپا

رسانه نزدیک به سپاه: تهران چاره‌ای جز دستیابی به سلاح هسته‌ای ندارد

ریاض: اقدامات ایران امنیت منطقه و کشتیرانی در هرمز را تهدید می‌کند

ارتش اسرائیل از کشته شدن سه فرمانده حماس در غزه خبر داد

جهش ۸۰ درصدی قیمت مسکن در ایران؛ بحران معیشتی عمیق‌تر شد

اردوغان: عاملان نسل‌کشی غزه دیر یا زود پاسخگو خواهند شد

دولت اسرائیل به رسمیت شناختن «نسل‌کشی ارامنه» را تصویب کرد

موج تازه احضار و اخراج دانشجویان دانشگاه تهران

اردبیل زیر سایه فشارهای امنیتی؛ موج تازه بازداشت فعالین آذربایجانی

گرامیداشت زادروز حسن بیگ زردابی، پدر مطبوعات ترکی آذربایجانی

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61