بالا

هیئت مذاکره‌کننده ایران شامگاه پنج‌شنبه وارد اسلام‌آباد خواهد شد

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
هیئت مذاکره‌کننده ایران شامگاه پنج‌شنبه وارد اسلام‌آباد خواهد شد

هیئت مذاکره‌کننده رژیم جمهوری اسلامی ایران برای گفت‌وگو با ایالات متحده، شامگاه پنج‌شنبه وارد اسلام‌آباد خواهد شد.

به گزارش Axar.az، رضا امیری‌مقدم، سفیر جمهوری اسلامی در پاکستان، این موضوع را در شبکه اکس اعلام کرد.

او نوشت: «هیئت ایرانی امشب برای مذاکرات جدی بر اساس ۱۰ محور پیشنهادی ایران وارد اسلام‌آباد می‌شود.»

او مشخص نکرد چه افرادی در ترکیب این هیئت حضور دارند.

مقامات تهران می‌گویند این محورها شامل غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران، حفظ کنترل این کشور بر تنگه هرمز و موارد دیگری است که در گذشته برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، قابل‌قبول نبوده‌اند.

کاخ سفید بارها این ۱۰ محور مطرح‌شده از سوی تهران را نادرست توصیف کرده است.

امیری‌مقدم همچنین نوشت که هیئت ایرانی با وجود «تردید افکار عمومی ایران به‌دلیل نقض‌های مکرر آتش‌بس از سوی رژیم اسرائیل با هدف تخریب ابتکار دیپلماتیک» به اسلام‌آباد خواهد رفت.

تاریخ
2026.04.09 / 11:06
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

ریاض: اقدامات ایران امنیت منطقه و کشتیرانی در هرمز را تهدید می‌کند

ارتش اسرائیل از کشته شدن سه فرمانده حماس در غزه خبر داد

جهش ۸۰ درصدی قیمت مسکن در ایران؛ بحران معیشتی عمیق‌تر شد

اردوغان: عاملان نسل‌کشی غزه دیر یا زود پاسخگو خواهند شد

دولت اسرائیل به رسمیت شناختن «نسل‌کشی ارامنه» را تصویب کرد

موج تازه احضار و اخراج دانشجویان دانشگاه تهران

اردبیل زیر سایه فشارهای امنیتی؛ موج تازه بازداشت فعالین آذربایجانی

گرامیداشت زادروز حسن بیگ زردابی، پدر مطبوعات ترکی آذربایجانی

بازداشت گسترده سیاستمداران و بازرگانان عراقی در منطقه سبز بغداد

تخفیف ۴ دلاری نفت ایران در تلاش برای جذب بازار هند

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61