بالا

کپلر: چهار کشتی از تنگه هرمز عبور کردند

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
کپلر: چهار کشتی از تنگه هرمز عبور کردند

در روز نخست آتش‌بس چهار کشتی قابل شناسایی از تنگه هرمز عبور کردند

به گزارش Axar.az، داده‌های ردیابی کشتی‌ها از پلتفرم تحلیل داده‌های تجاری «کپلر» نشان می‌دهد روز چهارشنبه، هم‌زمان با نخستین روز آتش‌بس، چهار کشتی که سامانه شناسایی خودکار (AIS) آن‌ها فعال بوده، از تنگه هرمز عبور کرده‌اند.

با این حال، این آمار شامل کشتی‌های موسوم به «ناوگان سایه» نمی‌شود؛ کشتی‌هایی که سامانه‌های ردیابی خود را خاموش می‌کنند.

بسیاری از این کشتی‌های «ناوگان سایه» نفت خام تحریمی ایران را به بازارهای آزاد منتقل می‌کنند.

تاریخ
2026.04.09 / 14:10
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

ریاض: اقدامات ایران امنیت منطقه و کشتیرانی در هرمز را تهدید می‌کند

ارتش اسرائیل از کشته شدن سه فرمانده حماس در غزه خبر داد

جهش ۸۰ درصدی قیمت مسکن در ایران؛ بحران معیشتی عمیق‌تر شد

اردوغان: عاملان نسل‌کشی غزه دیر یا زود پاسخگو خواهند شد

دولت اسرائیل به رسمیت شناختن «نسل‌کشی ارامنه» را تصویب کرد

موج تازه احضار و اخراج دانشجویان دانشگاه تهران

اردبیل زیر سایه فشارهای امنیتی؛ موج تازه بازداشت فعالین آذربایجانی

گرامیداشت زادروز حسن بیگ زردابی، پدر مطبوعات ترکی آذربایجانی

بازداشت گسترده سیاستمداران و بازرگانان عراقی در منطقه سبز بغداد

تخفیف ۴ دلاری نفت ایران در تلاش برای جذب بازار هند

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61