بالا

استقرار جنگنده‌های پاکستانی در عربستان

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
استقرار جنگنده‌های پاکستانی در عربستان

بر اساس بیانیه رسمی منتشرشده توسط خبرگزاری دولتی عربستان، این نیروها شامل جنگنده‌ها و هواپیماهای پشتیبانی نیروی هوایی پاکستان هستند که در پایگاه هوایی ملک عبدالعزیز در منطقه شرقی مستقر شده‌اند.

به گزارش Axar.az، وزارت دفاع عربستان سعودی از استقرار یگان‌هایی از ارتش پاکستان در این کشور خبر داد.

این اقدام در چارچوب «توافق دفاعی متقابل راهبردی» میان ریاض و اسلام‌آباد صورت گرفته و با هدف تقویت هماهنگی نظامی و افزایش سطح آمادگی عملیاتی نیروهای مسلح دو کشور انجام شده است.
وزارت دفاع عربستان تأکید کرده که این همکاری در راستای حمایت از امنیت و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی است. همچنین، این استقرار بخشی از برنامه‌های مشترک دو کشور برای ارتقای توان دفاعی، تبادل تجربیات نظامی و برگزاری رزمایش‌های مشترک عنوان شده است.

تاریخ
2026.04.12 / 15:51
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

حمله پهپادی به پالایشگاه نفت روسیه در کراسنودار

عراقچی در میانه تنش‌های تازه راهی بغداد شد

نتانیاهو از تشکیل «دولت ملی گسترده» پس از انتخابات ۲۰۲۶ خبر داد

خاموشی شبانه در شرق تهران، چراغ‌های راهنمایی هم از کار افتاد

۶۶ عضو مجلس خبرگان: بازگشایی هرمز خطای راهبردی است

نشست مؤسسه خاورمیانه؛ توافق با تهران نباید حقوق بشر را قربانی کند

جمهوری اسلامی به سوی کویت و بحرین موشک و پهپاد شلیک کرد

ترامپ: ادامه نقض آتش‌بس می‌تواند به پایان جمهوری اسلامی منجر شود

سنتکام: اهداف جمهوری اسلامی در تنگه هرمز دوباره هدف قرار گرفتند

حمله پهپادی به مقر یک گروه کرد مخالف ایران در نزدیکی اربیل

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61