بالا

آمریکا: هیچ شناوری از سد محاصره دریایی ایران عبور نکرده است

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
آمریکا: هیچ شناوری از سد محاصره دریایی ایران عبور نکرده است

طی ۴۸ ساعت نخست آغاز محاصره کشتی‌هایی که به مقصد بنادر ایران در حرکت بوده یا از آن خارج می‌شده‌اند، هیچ شناوری موفق به عبور از سد نیروهای مسلح آمریکا نشده است.

به گزارش Axar.az، فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) در پلتفرم ایکس این خبر را اعلام کرد.

علاوه بر این، ۹ کشتی به درخواست نیروهای آمریکایی تمکین کرده و با تغییر مسیر، به سمت یک بندر ایرانی یا مناطق ساحلی این کشور بازگشته‌اند.

برد کوپر، فرمانده سنتکام، در پست دیگری در ایکس تصریح کرد که نیروهای مسلح ایالات متحده برتری دریایی خود را در خاورمیانه تثبیت کرده و تجارت دریایی از مبدا و به مقصد ایران را به‌طور کامل متوقف کرده‌اند.

او افزود که حدود ۹۰ درصد از اقتصاد جمهوری اسلامی به تجارت دریایی وابسته است.

تاریخ
2026.04.16 / 09:41
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

تخفیف ۴ دلاری نفت ایران در تلاش برای جذب بازار هند

اسرائیل: اعضای مسلح حزب‌الله را در جنوب لبنان کشتیم

بازگشت دلار به کانال ۱۷۰ هزار تومان

پس از حملات موشکی سپاه؛ بحرین شورای امنیت را فراخواند

جام جهانی برای ایران با سه تساوی و یک ناکامی پایان یافت

حمله پهپادی به پالایشگاه نفت روسیه در کراسنودار

عراقچی در میانه تنش‌های تازه راهی بغداد شد

نتانیاهو از تشکیل «دولت ملی گسترده» پس از انتخابات ۲۰۲۶ خبر داد

خاموشی شبانه در شرق تهران، چراغ‌های راهنمایی هم از کار افتاد

۶۶ عضو مجلس خبرگان: بازگشایی هرمز خطای راهبردی است

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61