بالا

آمریکا صادرکنندهٔ نفت شد

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
آمریکا صادرکنندهٔ نفت شد

در اثر جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران و اختلال گسترده در عرضهٔ انرژی خاورمیانه، ایالات متحده برای اولین ‌بار از زمان جنگ جهانی دوم به آستانهٔ تبدیل شدن به صادرکنندهٔ خالص نفت خام جهان نزدیک شده است.

به گزارش Axar.az، رویترز در اینباره خبر داد.

توقف عبور حدود ۲۰ درصد نفت و گاز جهان از تنگه هرمز پالایشگاه‌های اروپا و آسیا را وادار کرده به‌سرعت به منابع جایگزین روی آورند، و این امر تقاضا برای نفت آمریکا را به‌شدت افزایش داده است.

طی هفته گذشته صادرات نفت آمریکا به ۵.۲ میلیون بشکه در روز رسید، که بالاترین میزان طی ۷ ماه اخیر است، در حالی که واردات نفت آمریکا به‌طور قابل توجهی کاهش یافت. در نتیجه، واردات خالص نفت به تنها ۶۶۰۰۰ بشکه در روز رسید که کمترین میزان ثبت‌شده از سال ۲۰۰۱ است.

با این حال، آمریکا همچنان بخشی از نفت مورد نیاز خود را وارد می‌کند، زیرا پالایشگاه‌هایش برای فرآوری نفت سنگین‌تر طراحی شده‌اند، در حالی که تولیدات داخلی بیشتر سبک و کم‌گوگرد است.

تاریخ
2026.04.17 / 11:42
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

تخفیف ۴ دلاری نفت ایران در تلاش برای جذب بازار هند

اسرائیل: اعضای مسلح حزب‌الله را در جنوب لبنان کشتیم

بازگشت دلار به کانال ۱۷۰ هزار تومان

پس از حملات موشکی سپاه؛ بحرین شورای امنیت را فراخواند

جام جهانی برای ایران با سه تساوی و یک ناکامی پایان یافت

حمله پهپادی به پالایشگاه نفت روسیه در کراسنودار

عراقچی در میانه تنش‌های تازه راهی بغداد شد

نتانیاهو از تشکیل «دولت ملی گسترده» پس از انتخابات ۲۰۲۶ خبر داد

خاموشی شبانه در شرق تهران، چراغ‌های راهنمایی هم از کار افتاد

۶۶ عضو مجلس خبرگان: بازگشایی هرمز خطای راهبردی است

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61