بالا

کاتز: در جنوب لبنان می‌مانیم

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
کاتز: در جنوب لبنان می‌مانیم

نیروهای این کشور به حضور خود در تمامی مناطقی که هم‌اکنون در آن مستقر هستند ادامه خواهند داد.

به گزارش Axar.az، یسرائیل کاتز، وزیر دفاع اسرائیل، این خبر را اعلام کرد.

کاتز با اشاره به آنکه مناطق تحت تسلط اسرائیل شامل منطقه حائل به عمق ۱۰ کیلومتر در داخل خاک جنوب لبنان است گفت: «بسیاری از خانه‌های این منطقه تخریب خواهد شد و ساکنان لبنانی اجازه بازگشت به این مناطق را نخواهند داشت.»

کاتز همچنین تاکید کرد که سایر مناطق جنوب لبنان در جنوب رود لیتانی نیز باید از حضور حزب‌الله پاکسازی شود «چه از طریق راه‌حل‌های دیپلماتیک و چه با ادامه عملیات نظامی اسرائیل.»

وزیر دفاع اسرائیل گفت: «خلع سلاح حزب‌الله از طریق ابزارهای نظامی یا دیپلماتیک، هدف این عملیات بوده و همچنان باقی است. هدفی که اکنون با توجه به ورود مستقیم رئیس‌جمهوری آمریکا و تعهد او به این مسیر، از اهرم سیاسی قابل‌توجهی نیز برخوردار شده است؛ در حالی که فشار بر دولت لبنان نیز ادامه دارد.»

اسرائیل پیش‌تر نیز بین سال‌های ۱۹۸۲ تا ۲۰۰۰ منطقه‌ای مشابه در جنوب لبنان را در اشغال خود داشت.

تاریخ
2026.04.18 / 22:45
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

بازگشت دلار به کانال ۱۷۰ هزار تومان

پس از حملات موشکی سپاه؛ بحرین شورای امنیت را فراخواند

جام جهانی برای ایران با سه تساوی و یک ناکامی پایان یافت

حمله پهپادی به پالایشگاه نفت روسیه در کراسنودار

عراقچی در میانه تنش‌های تازه راهی بغداد شد

نتانیاهو از تشکیل «دولت ملی گسترده» پس از انتخابات ۲۰۲۶ خبر داد

خاموشی شبانه در شرق تهران، چراغ‌های راهنمایی هم از کار افتاد

۶۶ عضو مجلس خبرگان: بازگشایی هرمز خطای راهبردی است

نشست مؤسسه خاورمیانه؛ توافق با تهران نباید حقوق بشر را قربانی کند

جمهوری اسلامی به سوی کویت و بحرین موشک و پهپاد شلیک کرد

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61