بالا

آمریکا معافیت فروش نفت ایران را برای ۳۰ روز تمدید کرد

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
آمریکا معافیت فروش نفت ایران را برای ۳۰ روز تمدید کرد

بسنت در جلسه استماع کمیته تخصیص بودجه سنای آمریکا اظهار داشت که حدود ۱۰ کشور در جریان نشست‌های اخیر صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، خواستار ادامه این معافیت‌ها شده‌اند.

به گزارش Axar.az، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، اسکات بسنت، اعلام کرد که معافیت‌های تحریمی مرتبط با فروش نفت ایران و روسیه از طریق مسیرهای دریایی، به مدت ۳۰ روز تمدید شده است.

به گفته او، این تصمیم در پی درخواست چند کشور آسیب‌پذیر در برابر کمبود عرضه نفت اتخاذ شده است.
این در حالی است که وی هفته گذشته از احتمال عدم تمدید این معافیت‌ها خبر داده بود.
این معافیت‌ها پیش‌تر در چارچوب سیاست‌های تحریمی واشینگتن و در پی تنش‌های منطقه‌ای با هدف کنترل بازار جهانی نفت اعمال شده بود.
وزیر خزانه‌داری آمریکا همچنین گزارش‌هایی مبنی بر کسب میلیاردها دلار درآمد توسط ایران از این معافیت‌ها را رد کرد و آن را «بی‌اساس» خواند، بدون آنکه عدد جایگزینی ارائه دهد.
او در بخش دیگری از سخنانش به سازوکارهای مالی بین‌المللی اشاره کرد و گفت ایجاد خطوط سوآپ ارزی می‌تواند به ثبات بازارهای مالی و مدیریت بهتر جریان‌های ارزی میان کشورها کمک کند.

تاریخ
2026.04.22 / 22:17
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

منابع آگاه: دور بعدی مذاکرات آمریکا و ایران در سوئیس برگزار می‌شود

فاجعه در کاراکاس؛ هزاران زخمی و مفقود پس از دو زمین‌لرزه شدید

مقام آمریکایی: پهپاد ایرانی پشت حمله به کشتی در دریای عمان بود

تهران درباره مسیرهای موازی عبور در تنگه هرمز هشدار داد

هشدار اسرائیل به ساکنان جنوب لبنان: به المنصوری بازنگردید

دادگاه هامبورگ رسیدگی به پرونده جاسوسی برای جمهوری اسلامی را آغاز کرد

واشینگتن و تهران بر سر نحوه مصرف دارایی‌های آزادشده اختلاف دارند

پسکوف به مکرون: شما سخنگوی واشینگتن نیستید

استقبال جوزف عون از طرح فرانسه و ایتالیا برای جایگزینی یونیفیل

جی‌دی ونس: کانال مشترک ایران و آمریکا در دوحه فعال می‌شود

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61