بالا

وزارت جنگ آمریکا: کشتی حامل نفت ایران را در اقیانوس هند توقیف کردیم

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
وزارت جنگ آمریکا: کشتی حامل نفت ایران را در اقیانوس هند توقیف کردیم

نیروهای آمریکایی طی شب گذشته یک عملیات رهگیری دریایی انجام داده و کشتی «ام/تی ماجستیک ایکس» که حامل نفت ایران بوده است را در اقیانوس هند توقیف کرده است.

به گزارش Axar.az، وزارت جنگ ایالات متحده، روز پنجشنبه سوم اردیبهشت ماه، در شبکه اجتماعی اکس این خبر را اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است که این اقدام در محدوده مسئولیت فرماندهی هند-اقیانوس آرام آمریکا انجام شده و در چارچوب عملیات «حق بازدید» از کشتی‌های مشکوک صورت گرفته است.

وزارت جنگ آمریکا تاکید کرد که به اجرای قوانین دریایی در سطح جهانی برای مقابله با شبکه‌های غیرقانونی ادامه خواهد داد و کشتی‌هایی را که به ایران حمایت مادی ارائه می‌دهند، در هر نقطه‌ای که فعالیت کنند، هدف رهگیری قرار می‌دهد.

در این بیانیه همچنین آمده است که آب‌های بین‌المللی نمی‌تواند به عنوان پوششی برای فعالیت بازیگران تحت تحریم مورد استفاده قرار گیرد و ایالات متحده همچنان تلاش خواهد کرد آزادی عمل این کشتی‌ها را در حوزه دریایی محدود کند.

تاریخ
2026.04.23 / 17:07
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

خاموشی شبانه در شرق تهران، چراغ‌های راهنمایی هم از کار افتاد

۶۶ عضو مجلس خبرگان: بازگشایی هرمز خطای راهبردی است

نشست مؤسسه خاورمیانه؛ توافق با تهران نباید حقوق بشر را قربانی کند

جمهوری اسلامی به سوی کویت و بحرین موشک و پهپاد شلیک کرد

ترامپ: ادامه نقض آتش‌بس می‌تواند به پایان جمهوری اسلامی منجر شود

سنتکام: اهداف جمهوری اسلامی در تنگه هرمز دوباره هدف قرار گرفتند

حمله پهپادی به مقر یک گروه کرد مخالف ایران در نزدیکی اربیل

ونس: خشونت با خشونت پاسخ داده خواهد شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: آمریکا به آتش‌بس پایبند نیست

خرازی: برادرم را در بیمارستان ترور کردند

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61