بالا

تهدید اسرائیل به نابودی شبکه برق ایران

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
تهدید اسرائیل به نابودی شبکه برق ایران

وزیر دفاع اسرائیل در اظهاراتی تند و صریح، از آمادگی ارتش این کشور برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های حیاتی ایران خبر داد.

به گزارش Axar.az، او تأکید کرد که تل‌آویو تنها منتظر «چراغ سبز» واشینگتن است تا عملیات گسترده‌ای را برای نابودی تأسیسات اصلی انرژی و شبکه برق ایران آغاز کند. به گفته وی، هدف از این طرح نظامی، قطع کامل شریان‌های اقتصادی و بازگرداندن ایران به «عصر تاریکی و حجر» است.

این تهدید در حالی مطرح می‌شود که محاصره دریایی و هوایی ایران توسط نیروهای تحت رهبری آمریکا به شدت افزایش یافته است. مقامات نظامی اسرائیل معتقدند نابودی نیروگاه‌ها و مراکز توزیع سوخت، توان تداوم جنگ را از تهران سلب خواهد کرد. هم‌زمان، حضور ناوگان‌های تهاجمی ایالات متحده در منطقه، گمانه‌زنی‌ها درباره نزدیکی زمان وقوع این حمله هماهنگ را تقویت کرده است.

تاریخ
2026.04.24 / 13:00
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

سپاه بار دیگر کشتی‌های تجاری را تهدید کرد

غضنفری: امیدواریم قالیباف سرعقل بیاید و مجلس را باز کند

ترامپ: ایران دارد امتیازات بزرگی می‌دهد

زمان برگزاری دور جدید گفت‌وگوهای ایران و آمریکا اعلام شد

نتانیاهو: برای حمله به ایران از ترامپ اجازه نگرفتم

ستاد مبارزه با مواد مخدر: مصادیق مجازات اعدام تغییر می‌کند

روبیو: اگر ایران به تعهداتش عمل نکند، آمریکا گزینه‌های دیگری دارد

الهام علی‌اف بیانیه باکو را به قالیباف یادآوری کرد

ترامپ: ایران هیچ عوارضی برای عبور از تنگه هرمز دریافت نمی‌کند

اوکراین ۴ ملوان بازداشت‌شده در ایران را به کشور بازگرداند

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61