بالا

اسرائیل در جریان جنگ، گنبد آهنین به امارات اعزام کرده

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
اسرائیل در جریان جنگ، گنبد آهنین به امارات اعزام کرده

اسرائیل در اوایل جنگ آمریکا و اسرائیل با جمهوری اسلامی، یک سامانه گنبد آهنین، به همراه نیروهایی برای بهره‌برداری از آن را به امارات متحده عربی اعزام کرده بود.

به گزارش Axar.az، اکسیوس در اینباره خبر داد.

بنا بر گزارش اکسیوس و به نقل از مقام‌های اسرائیلی و آمریکایی، این نخستین بار بود که این سامانه به کشوری خارج از اسرائیل و ایالات متحده ارسال می‌شود.

بر اساس اعلام وزارت دفاع امارات، در جریان جنگ ایالات متحده آمریکا و اسرائیل با جمهوری اسلامی، حکومت ایران حملات مداومی علیه امارات انجام داد و حدود ۵۵۰ موشک بالستیک و کروز و بیش از ۲۲۰۰ پهپاد شلیک کرد. این حملات، امارات را به کشوری در منطقه تبدیل کرد که بیش از سایر کشورها هدف حمله جمهوری اسلامی قرار گرفت.

با وجود آن که بیشتر این پرتابه‌ها رهگیری شدند، اما برخی از آن‌ها به اهداف نظامی و غیرنظامی اصابت کردند که بنا بر گزارش‌ها این امر باعث شد امارات از متحدان خود درخواست کمک کند.

تاریخ
2026.04.27 / 09:24
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

حمله پهپادی به مقر یک گروه کرد مخالف ایران در نزدیکی اربیل

ونس: خشونت با خشونت پاسخ داده خواهد شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: آمریکا به آتش‌بس پایبند نیست

خرازی: برادرم را در بیمارستان ترور کردند

تصاویر جذاب از رزمایش «عقاب قفقاز - ۲۰۲۶» + فیلم

استنرگارد: اوضاع خاورمیانه به شدت ملتهب است

ایران قصد حمله به آذربایجان را داشت، پزشکیان مانع شد

حمله پهپادی اسرائیل به جنوب لبنان درست یک روز پس از توافق

وقوع انفجارهای پیاپی در تهران

بحرین مدعی شد: ایران دیشب خاک ما را هدف قرار داد

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61