بالا

افزایش کشتی‌های پهلو‌گرفته در بندر چابهار

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
افزایش کشتی‌های پهلو‌گرفته در بندر چابهار

پیش از شروع محاصره دریایی بنادر و سواحل جنوب ایران، به‌طور متوسط حدود پنج کشتی در بندر چابهار پهلو می‌گرفته یا لنگر می‌انداختند.

به گزارش Axar.az، فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) با انتشار پیامی در شبکه ایکس (توئیتر سابق) این خبر را اعلام کرد.

این نهاد نظامی با اشاره به این موضوع در ادامه نوشت: «در حال حاضر بیش از ۲۰ کشتی در چابهار باقی‌ مانده و نیروهای آمریکا مسیر تجارت دریایی به داخل و خارج از ایران را قطع کرده‌اند.»

سنتکام روز سه‌شنبه در پستی دیگر در شبکه ایکس تصریح کرده بود که نیروهای تحت فرمانش "به عملیات در سراسر خاورمیانه ادامه می‌دهند و محاصره ایران را حفظ می‌کنند".

در این پست همچنین اعلام شده بود که نیروهای تفنگدار دریایی آمریکا در دریای عرب از یگان اعزامی سی‌ویکم، یک کشتی تجاری به نام "بلو استار ۳" را که مظنون به نقض محاصره بنادر ایران توسط آمریکا بود، متوقف و بازرسی کردند؛ این کشتی قصد داشت به سمت ایران حرکت کند.

نیروهای آمریکایی پس از بازرسی و اطمینان از اینکه این کشتی در مسیر خود قصد توقف در هیچ بندر ایرانی را ندارد، آن را آزاد کردند. طبق اعلام سنتکام تا کنون ۳۹ کشتی برای اطمینان از رعایت این محدودیت‌ها تغییر مسیر داده شده‌اند.

تاریخ
2026.04.29 / 09:45
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

حمله پهپادی به مقر یک گروه کرد مخالف ایران در نزدیکی اربیل

ونس: خشونت با خشونت پاسخ داده خواهد شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: آمریکا به آتش‌بس پایبند نیست

خرازی: برادرم را در بیمارستان ترور کردند

تصاویر جذاب از رزمایش «عقاب قفقاز - ۲۰۲۶» + فیلم

استنرگارد: اوضاع خاورمیانه به شدت ملتهب است

ایران قصد حمله به آذربایجان را داشت، پزشکیان مانع شد

حمله پهپادی اسرائیل به جنوب لبنان درست یک روز پس از توافق

وقوع انفجارهای پیاپی در تهران

بحرین مدعی شد: ایران دیشب خاک ما را هدف قرار داد

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61