بالا

واشنگتن پست: ناو جرالد فورد خاورمیانه را ترک می‌کند

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
واشنگتن پست: ناو جرالد فورد خاورمیانه را ترک می‌کند

ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس جرالد فورد در روزهای آینده راه بازگشت به آمریکا را در پیش خواهد گرفت.

به گزارش Axar.az، واشنگتن پست در اینباره خبر داد.

گفته می‌شود که مأموریت‌های چندین ماهه این ناو هواپیمابر انجام بازبینی‌ها و تعمیرات گسترده‌ای را ضروری کرده است.

به نوشته رسانه‌ها خروج یو‌اس‌اس جرالد فورد، بزرگ‌ترین ناو هواپیمابر آمریکا، از آب‌های منطقه تضعیف توان نظامی ایالات متحده در جنگ با ایران را در پی خواهد داشت، آن هم در زمانی که چشم‌انداز مذاکرات میان طرفین علیرغم ادامه آتش‌بس کاملا مبهم است.

ارتش آمریکا به تازگی حضور نظامی خود در آب‌های خاورمیانه را با اعزام ناو هواپیما‌بر یو‌اس‌اس جرج اچ دبلیو بوش تقویت کرد.

این سه ناو هواپیمابر مجموعا بیش از ۲۰۰ هواپیمای جنگنده و ۱۵ هزار ملوان و تفنگدار دریایی را دربرمی‌گیرند.

تاریخ
2026.04.30 / 12:01
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

حمله پهپادی به مقر یک گروه کرد مخالف ایران در نزدیکی اربیل

ونس: خشونت با خشونت پاسخ داده خواهد شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: آمریکا به آتش‌بس پایبند نیست

خرازی: برادرم را در بیمارستان ترور کردند

تصاویر جذاب از رزمایش «عقاب قفقاز - ۲۰۲۶» + فیلم

استنرگارد: اوضاع خاورمیانه به شدت ملتهب است

ایران قصد حمله به آذربایجان را داشت، پزشکیان مانع شد

حمله پهپادی اسرائیل به جنوب لبنان درست یک روز پس از توافق

وقوع انفجارهای پیاپی در تهران

بحرین مدعی شد: ایران دیشب خاک ما را هدف قرار داد

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61