بالا

قرارگاه خاتم‌الانبیا: امنیت تنگه هرمز در اختیار ما است

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
قرارگاه خاتم‌الانبیا: امنیت تنگه هرمز در اختیار ما است

هر نیروی مسلح خارجی، به‌ویژه ارتش آمریکا، در صورت نزدیک شدن یا ورود به تنگه هرمز مورد تهاجم قرار خواهد گرفت.

به گزارش Axar.az، قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا چنین تهدید کرد.

این قرارگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد امنیت تنگه هرمز در اختیار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است و عبور و مرور امن در این آبراه باید با هماهنگی این نیروها انجام شود.

در این بیانیه از کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها خواسته شده است از هرگونه تردد بدون هماهنگی با نیروهای مسلح مستقر در تنگه هرمز خودداری کنند تا، به گفته این قرارگاه، امنیت آنها به خطر نیفتد.

این موضع‌گیری در حالی مطرح شده است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، شامگاه گذشته از ماموریتی برای کمک به عبور کشتی‌های کشورهای بی‌‌طرف از تنگه هرمز خبر داده بود.

تاریخ
2026.05.04 / 11:11
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

حمله پهپادی به مقر یک گروه کرد مخالف ایران در نزدیکی اربیل

ونس: خشونت با خشونت پاسخ داده خواهد شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: آمریکا به آتش‌بس پایبند نیست

خرازی: برادرم را در بیمارستان ترور کردند

تصاویر جذاب از رزمایش «عقاب قفقاز - ۲۰۲۶» + فیلم

استنرگارد: اوضاع خاورمیانه به شدت ملتهب است

ایران قصد حمله به آذربایجان را داشت، پزشکیان مانع شد

حمله پهپادی اسرائیل به جنوب لبنان درست یک روز پس از توافق

وقوع انفجارهای پیاپی در تهران

بحرین مدعی شد: ایران دیشب خاک ما را هدف قرار داد

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61