بالا

انتقال خدمه کشتی توسکا به پاکستان

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
انتقال خدمه کشتی توسکا به پاکستان

۲۲ نفر از خدمه کشتی توسکا که پیش‌تر در جریان تلاش برای عبور از تنگه هرمز توقیف شده بودند، برای بازگشت به ایران به پاکستان منتقل شده‌اند.

به گزارش Axar.az، ای‌بی‌سی به نقل از تیم هاوکینز، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، این خبر را اعلام کرد.

هاوکینز گفته است نیروهای آمریکایی انتقال این ۲۲ خدمه را تکمیل کرده‌اند و شش نفر دیگر نیز که به گفته رسانه‌های ایران از اعضای خانواده برخی خدمه بوده‌اند، هفته گذشته به یکی از کشورهای خاورمیانه منتقل شده‌اند تا به کشورشان بازگردانده شوند.

کشتی توسکا روز یکشنبه ۳۰فروردین۱۴۰۵ توسط نیروی دریایی ارتش آمریکا توقیف شد. مقام‌های نظامی آمریکا اعلام کرده‌اند این کشتی در حال تلاش برای عبور از محاصره دریایی اعمال‌شده از سوی ایالات متحده در تنگه هرمز بوده است.

همچنین «دن کین»، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، پیش‌تر در یک نشست خبری در پنتاگون گفته بود خدمه این کشتی در تاریخ ۱۹ آوریل به مدت حدود شش ساعت هشدارهای نیروی دریایی آمریکا را نادیده گرفته‌اند.

به گفته او، پس از این اقدام، یک ناوشکن آمریکایی با شلیک چندین گلوله به موتورخانه کشتی، آن را متوقف کرده و سپس نیروهای تفنگدار دریایی وارد کشتی شده و آن را توقیف کرده‌اند.

سخنگوی سنتکام همچنین گفته است که پس از این تحولات، کشتی توسکا به مالک اصلی آن بازگردانده خواهد شد. با این حال، جزییات بیشتری درباره هویت مالک یا مسیر حرکت این کشتی پیش از توقیف منتشر نشده است.

تاریخ
2026.05.04 / 12:24
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

حمله پهپادی به مقر یک گروه کرد مخالف ایران در نزدیکی اربیل

ونس: خشونت با خشونت پاسخ داده خواهد شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: آمریکا به آتش‌بس پایبند نیست

خرازی: برادرم را در بیمارستان ترور کردند

تصاویر جذاب از رزمایش «عقاب قفقاز - ۲۰۲۶» + فیلم

استنرگارد: اوضاع خاورمیانه به شدت ملتهب است

ایران قصد حمله به آذربایجان را داشت، پزشکیان مانع شد

حمله پهپادی اسرائیل به جنوب لبنان درست یک روز پس از توافق

وقوع انفجارهای پیاپی در تهران

بحرین مدعی شد: ایران دیشب خاک ما را هدف قرار داد

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61