بالا

ارتش پاکستان خواستار خویشتنداری آمریکا و ایران شد

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
ارتش پاکستان خواستار خویشتنداری آمریکا و ایران شد

فرماندهی عالی نظامی ارتش پاکستان خواستار خویشتنداری آمریکا و ایران برای کمک به کاهش تنش‌های رو به افزایش میان دو کشور شد.

به گزارش Axar.az، این فراخوان در جریان نشست فرماندهان ارتش پاکستان مطرح شد که عاصم منیر، فرمانده ارتش، ریاست آن را برعهده دارد.

در چارچوب تلاش‌های پاکستان برای پایان دادن به درگیری، منیر از آوریل گذشته با مقام‌های آمریکایی و ایرانی در تماس بوده و به این منظور به تهران سفر کرد.

ارتش پاکستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد شرکت‌کنندگان در این نشست، وضعیت امنیتی در حال تحول را در سایه تعامل اسلام‌آباد با واشینگتن و تهران بررسی کردند و افزودند صلح پایدار بر خویشتنداری جمعی، مسئولیت‌پذیری و احترام به حاکمیت کشورها مبتنی است.

شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، سه‌شنبه حملات موشکی و پهپادی شامگاه دوشنبه به زیرساخت‌های غیرنظامی در امارات را به‌شدت محکوم کرد.

پاکستان از اوایل ماه گذشته میزبان گفت‌وگوهای ایران و آمریکا به‌عنوان میانجی بود، اما این دور به‌دلیل اختلاف بر سر برنامه هسته‌ای ایران و مسائل دیگر به نتیجه نرسید.

تاریخ
2026.05.06 / 15:05
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

حمله پهپادی به مقر یک گروه کرد مخالف ایران در نزدیکی اربیل

ونس: خشونت با خشونت پاسخ داده خواهد شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: آمریکا به آتش‌بس پایبند نیست

خرازی: برادرم را در بیمارستان ترور کردند

تصاویر جذاب از رزمایش «عقاب قفقاز - ۲۰۲۶» + فیلم

استنرگارد: اوضاع خاورمیانه به شدت ملتهب است

ایران قصد حمله به آذربایجان را داشت، پزشکیان مانع شد

حمله پهپادی اسرائیل به جنوب لبنان درست یک روز پس از توافق

وقوع انفجارهای پیاپی در تهران

بحرین مدعی شد: ایران دیشب خاک ما را هدف قرار داد

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61