بالا

سنتکام: ناوهای آمریکایی هدف قرار گرفتند اما خسارتی ندیدند

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
سنتکام: ناوهای آمریکایی هدف قرار گرفتند اما خسارتی ندیدند

نیروهای ارتش آمریکا در جریان عبور ناوشکن‌های نیروی دریایی این کشور از تنگه هرمز، حملات "بی‌دلیلی" که از سوی جمهوری اسلامی صورت گرفت، رهگیری کرده و در پاسخ به این حملات، اهداف نظامی در ایران را هدف قرار داده‌اند.

به گزارش Axar.az، سنتکام، فرماندهی مرکزی ایالات متحده با انتشار بیانیه‌ای این خبر را اعلام کرد.

سنتکام در بیانیه خود‌ اعلام کرد که ناوشکن‌های "یو‌اس‌اس تراکستون"، "یو‌اس‌اس رافائل پرالتا" و "یو‌اس‌اس میسون" در جریان عبور از تنگه هرمز به سمت دریای عمان، هدف حملات موشکی، پهپادی و قایق‌های تندروی جمهوری اسلامی قرار گرفتند، اما هیچ‌ کدام از شناورهای آمریکایی در این حملات آسیب ندیدند.

فرماندهی مرکزی آمریکا همچنین یادآور شد که نیروهای ایالات متحده این تهدیدها را از بین بردند و با انجام حملات متقابل، سایت‌های پرتاب موشک و پهپاد و نیز مراکز فرماندهی و کنترل و مراکز اطلاعاتی و شناسایی جمهوری اسلامی را هدف قرار دادند. سنتکام در بیانیه خود همچنین تاکید کرد که آمریکا به دنبال تشدید تنش نیست، اما به منظور حفاظت از نیروهای آمریکایی در منطقه آماده باقی می‌ماند.

تاریخ
2026.05.08 / 11:30
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

حمله پهپادی به مقر یک گروه کرد مخالف ایران در نزدیکی اربیل

ونس: خشونت با خشونت پاسخ داده خواهد شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: آمریکا به آتش‌بس پایبند نیست

خرازی: برادرم را در بیمارستان ترور کردند

تصاویر جذاب از رزمایش «عقاب قفقاز - ۲۰۲۶» + فیلم

استنرگارد: اوضاع خاورمیانه به شدت ملتهب است

ایران قصد حمله به آذربایجان را داشت، پزشکیان مانع شد

حمله پهپادی اسرائیل به جنوب لبنان درست یک روز پس از توافق

وقوع انفجارهای پیاپی در تهران

بحرین مدعی شد: ایران دیشب خاک ما را هدف قرار داد

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61