بالا

روبیو: چند نهاد چین که تصاویر ماهواره‌ای به ایران می‌دادند تحریم شدند

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
روبیو: چند نهاد چین که تصاویر ماهواره‌ای به ایران می‌دادند تحریم شدند

هدف تحریم‌های تازه آمریکا چندین نهاد مستقر در چین است که تصاویر ماهواره‌ای به ایران می‌دادند تا این کشور را در حملات نظامی علیه نیروهای ایالات متحده در خاورمیانه توانمند سازند.

به گزارش Axar.az، مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد.

طبق بیانیه مندرج در وب‌سایت وزارت امور خارجه ایالات متحده، دولت دونالد ترامپ روز جمعه ۸ مه (۱۸ اردیبهشت) همچنین اعلام کرد که در حال اعمال تحریم‌هایی علیه ۱۱ نهاد و سه فرد مستقر در ایران، چین، بلاروس و امارات متحده عربی است که در تلاش‌های ایران برای دستیابی یا استفاده از تسلیحات و تجهیزات مرتبط با آن مشارکت داشته‌اند.

ایالات متحده می‌گوید که از تمام اقدامات لازم و ابزارهایی که در اختیار دارد برای هدف قرار دادن نهادها و افراد در کشورهای ثالث که به ارتش و صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران کمک می‌کنند، استفاده خواهد کرد.

تاریخ
2026.05.09 / 18:21
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

ملا عباسی از زندانیان سیاسی ترک ایران درگذشت

گروسی: بازرسی از مراکز هسته‌ای ایران به‌زودی صورت می‌گیرد

قالیباف وارد باکو شد

روبیو: ایران اجازه دریافت عوارض برای تنگه هرمز را نخواهدداشت

ترامپ: آمریکا می‌تواند هر زمان بر فراز تهران پرواز کند

روبیو: لبنان بخشی از توافق با ایران نیست

ترامپ: دارایی‌های آزادشده ایران صرف خرید غلات از آمریکا می‌شود

روبیو: ایران حق دریافت عوارض از کشتی‌های عبوری در هرمز را ندارد

ازبکستان دو روستای مرزی را به قرقیزستان واگذار کرد

ارمنستان: احتمال بازگشایی مرزها با آذربایجان و تورکیه تا ۲۰۳۰

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61