بالا

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عربستان درباره میانجی‌گری پاکستان

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عربستان درباره میانجی‌گری پاکستان

به گزارش منابع رسمی، محور اصلی این گفت‌وگو بررسی تلاش‌های میانجی‌گری پاکستان و همچنین روند مذاکرات دیپلماتیک جاری میان ایران و ایالات متحده بوده است.

به گزارش Axar.az، شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، روز دوشنبه ۲۱ اردیبهشت در تماس تلفنی با عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و روندهای دیپلماتیک گفت‌وگو کرد.

دو طرف همچنین وضعیت امنیت و ثبات منطقه را در سایه تحولات اخیر مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
این دومین تماس تلفنی میان وزرای خارجه ایران و عربستان در پنج روز گذشته محسوب می‌شود. پیش‌تر نیز طرفین درباره مسائل منطقه‌ای و تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها و تقویت ثبات در خاورمیانه رایزنی کرده بودند.
وزارت امور خارجه ایران نیز با تأیید این تماس اعلام کرد که در جریان این گفت‌وگو، علاوه بر پرونده‌های دیپلماتیک جاری، موضوعات مرتبط با امنیت منطقه‌ای و ضرورت همکاری برای حفظ ثبات و صلح مورد بررسی قرار گرفته است.

تاریخ
2026.05.11 / 20:19
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

مقام آمریکایی: پهپاد ایرانی پشت حمله به کشتی در دریای عمان بود

تهران درباره مسیرهای موازی عبور در تنگه هرمز هشدار داد

هشدار اسرائیل به ساکنان جنوب لبنان: به المنصوری بازنگردید

دادگاه هامبورگ رسیدگی به پرونده جاسوسی برای جمهوری اسلامی را آغاز کرد

واشینگتن و تهران بر سر نحوه مصرف دارایی‌های آزادشده اختلاف دارند

پسکوف به مکرون: شما سخنگوی واشینگتن نیستید

استقبال جوزف عون از طرح فرانسه و ایتالیا برای جایگزینی یونیفیل

جی‌دی ونس: کانال مشترک ایران و آمریکا در دوحه فعال می‌شود

اف‌بی‌آی با همکاری مونته‌نگرو یک ایرانی تحت تعقیب را بازداشت کرد

شمار قربانیان زلزله ویرانگر ونزوئلا به نزدیک ۶۰۰ نفر رسید

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61