بالا

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عربستان درباره میانجی‌گری پاکستان

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عربستان درباره میانجی‌گری پاکستان

به گزارش منابع رسمی، محور اصلی این گفت‌وگو بررسی تلاش‌های میانجی‌گری پاکستان و همچنین روند مذاکرات دیپلماتیک جاری میان ایران و ایالات متحده بوده است.

به گزارش Axar.az، شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، روز دوشنبه ۲۱ اردیبهشت در تماس تلفنی با عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و روندهای دیپلماتیک گفت‌وگو کرد.

دو طرف همچنین وضعیت امنیت و ثبات منطقه را در سایه تحولات اخیر مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
این دومین تماس تلفنی میان وزرای خارجه ایران و عربستان در پنج روز گذشته محسوب می‌شود. پیش‌تر نیز طرفین درباره مسائل منطقه‌ای و تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها و تقویت ثبات در خاورمیانه رایزنی کرده بودند.
وزارت امور خارجه ایران نیز با تأیید این تماس اعلام کرد که در جریان این گفت‌وگو، علاوه بر پرونده‌های دیپلماتیک جاری، موضوعات مرتبط با امنیت منطقه‌ای و ضرورت همکاری برای حفظ ثبات و صلح مورد بررسی قرار گرفته است.

تاریخ
2026.05.11 / 20:19
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

آمریکا: محدودیت بنادر ایران تا نهایی شدن توافق ادامه دارد

رئیس‌جمهور لبنان به توافق تهران و واشینگتن واکنش نشان داد

مکرون: اروپا برای مأموریت امنیتی در تنگه هرمز آماده است

ترامپ: مسیرهای عبور از هرمز امن و پایدار شده است

ونس: توافق الکترونیکی با ایران دیروز امضا شد

موج تازه بازداشت‌های گسترده و مصادره اموال در ایران

ترامپ خبر توافق صلح با جمهوری اسلامی را بازنشر کرد

جهان در انتظار جزئیات تفاهم ترامپ با جمهوری اسلامی

با وجود آتش‌بس؛ ارتش لبنان بازگشت شهروندان را به تعویق انداخت

ترامپ به ژنو رفت

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61