بالا

توافق جدید لبنان و اسرائیل برای تمدید آتش‌بس ۴۵ روزه

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
توافق جدید لبنان و اسرائیل برای تمدید آتش‌بس ۴۵ روزه

پس از برگزاری سومین دور مذاکرات میان هیئت‌های لبنان و اسرائیل در واشینگتن، دو طرف بر تمدید آتش‌بس جاری در لبنان به مدت ۴۵ روز توافق کرده‌اند؛ آتش‌بسی که از ۱۷ آوریل برقرار شده است.با این حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که حملات هوایی اسرائیل به جنوب لبنان همچنان ادامه دارد.

به گزارش Axar.az، بر اساس روزنامه «هاآرتص»، منابع اسرائیلی اعلام کرده‌اند که در چارچوب این تفاهمات، ایجاد یک سازوکار هماهنگی نظامی تحت نظارت آمریکا مورد توافق اولیه قرار گرفته و قرار است این موضوع در اوایل ژوئن بررسی شود.

این سازوکار همچنین می‌تواند شامل همکاری‌های اطلاعاتی باشد، هرچند تحقق آن هنوز با موانع جدی روبه‌رو است.
این منابع تأکید کرده‌اند که روند فعلی در واقع نوعی مدیریت درگیری تحت محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی دولت آمریکا است؛ محدودیت‌هایی که حمله به بیروت و منطقه بقاع را برای اسرائیل ممنوع کرده اما ادامه حملات در جنوب لبنان را مجاز می‌داند.
در همین حال، اختلافات اصلی همچنان پابرجاست؛ اسرائیل بر خلع سلاح حزب‌الله تأکید دارد، در حالی که لبنان خواستار توقف کامل حملات و خروج نیروهای اسرائیلی از جنوب این کشور است. حزب‌الله نیز هرگونه مذاکره مستقیم را رد کرده و نسبت به روند گفت‌وگوهای جاری هشدار داده است.
قرار است در روزهای آینده نشست‌های بیشتری در واشینگتن با حضور مقام‌های نظامی و سیاسی دو طرف برگزار شود.

تاریخ
2026.05.17 / 14:22
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

مردان فکر می‌کنند از معیارهای سنتی مردانگی دور شده‌اند

طالبان پیامبر نو‌ظهور را بازداشت کرد

نیویورک تایمز: ۱۲ عضو کادر فنی تیم ملی ایران ویزای آمریکا نگرفتند

شبکه گاز ایران در تیررس "خشم اقتصادی" آمریکا

شرکت روسی: برنده انسداد تنگه هرمز، شرکت‌های آمریکایی هستند

جمهوری اسلامی زرادخانه شناور چینی را آزاد کرد

روزانه ۶۰۰ تماس مزاحم با اورژانس تهران

وزیر کشور پاکستان به تهران می‌آید

اعتراض دانش‌آموزان اصفهانی

رضایی: جنگ تمام نشود دریای سرخ،مدیترانه و اقیانوس هند را درگیر می‌کنیم

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61