بر اساس گزارش رسانههای ایرانی و پاکستانی، این سفر روز یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۵ انجام شده و محور اصلی گفتوگوها تلاشها برای ازسرگیری مذاکرات میان ایران و ایالات متحده عنوان شده است.
به گزارش Axar.az، محسن نقوی، وزیر کشور پاکستان، در سفری اعلامنشده به تهران با مسعود پزشکیان، رئیسجمهور ایران، و محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، دیدار و گفتوگو کرد.
برخی منابع خبری همچنین مدعی شدهاند که وزیر کشور پاکستان در این سفر حامل پیامهایی از سوی واشنگتن بوده است؛ موضوعی که تاکنون بهطور رسمی تأیید نشده است.
سفارت پاکستان در تهران اعلام کرده است که محسن نقوی پس از ورود به ایران حدود سه ساعت در نهاد ریاستجمهوری حضور داشته و در دیدارهای رسمی و خصوصی با مقامات ایرانی گفتوگو کرده است. در این نشستها، اسکندر مومنی، وزیر کشور ایران، و عباس عراقچی، وزیر امور خارجه نیز حضور داشتهاند.
در دیدار خصوصی میان نقوی و پزشکیان که حدود ۹۰ دقیقه به طول انجامید، دو طرف درباره تحولات منطقهای و همکاریهای دوجانبه نیز گفتوگو کردند. پزشکیان در این دیدار با اشاره به ادعاهایی درباره تهدیدهای امنیتی، از همکاری کشورهای همسایه از جمله پاکستان، افغانستان و عراق در جلوگیری از استفاده از خاک آنها علیه ایران قدردانی کرد.
محسن نقوی همچنین با محمدباقر قالیباف دیدار کرد. هرچند جزئیات این گفتوگو منتشر نشده، اما گفته میشود موضوعات منطقهای و روابط دوجانبه در دستور کار بوده است.