بالا

ایران هنوز پاسخی به طرف آمریکایی ارسال نکرده

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
ایران هنوز پاسخی به طرف آمریکایی ارسال نکرده

متن تفاهم‌نامه احتمالی میان تهران و واشنگتن برای پایان جنگ همچنان در حال بررسی است و هنوز پاسخی به طرف آمریکایی ارسال نشده است.

به گزارش Axar.az، خبرگزاری مهر روز سه‌شنبه ۱۲ خرداد به نقل از یک منبع آگاه نزدیک به هیات مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی در اینباره خبر داد.

این منبع که نامش فاش نشده، به خبرگزاری مهر گفت به‌علت «سابقه بدعهدی آمریکا» و بی‌اعتمادی جمهوری اسلامی به واشنگتن، «بررسی‌های فشرده در جریان است» و تهران به‌دنبال دریافت «منافع واقعی و قابل لمس» از هرگونه توافق احتمالی است.

به گفته این منبع، جمهوری اسلامی در ارزیابی پیشنهاد آمریکا بر تضمین‌های اجرایی، اقدامات ملموس و امکان بازگشت‌پذیری توافق تمرکز کرده و معتقد است واشنگتن بیش از تهران نگران ادامه جنگ است.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ، روز گذشته و در واکنش به انتشار خبر غیررسمی «توقف رد و بدل شدن پیام‌ها با آمریکا» گفته بود که چنین چیزی «هیچ اهمیتی» برای او ندارد و «شاید سکوت بهترباشد.»

تاریخ
2026.06.02 / 12:12
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

مردان فکر می‌کنند از معیارهای سنتی مردانگی دور شده‌اند

طالبان پیامبر نو‌ظهور را بازداشت کرد

نیویورک تایمز: ۱۲ عضو کادر فنی تیم ملی ایران ویزای آمریکا نگرفتند

شبکه گاز ایران در تیررس "خشم اقتصادی" آمریکا

شرکت روسی: برنده انسداد تنگه هرمز، شرکت‌های آمریکایی هستند

جمهوری اسلامی زرادخانه شناور چینی را آزاد کرد

روزانه ۶۰۰ تماس مزاحم با اورژانس تهران

وزیر کشور پاکستان به تهران می‌آید

اعتراض دانش‌آموزان اصفهانی

رضایی: جنگ تمام نشود دریای سرخ،مدیترانه و اقیانوس هند را درگیر می‌کنیم

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61