بالا

رایس: نداشتن توافق بهتر از یک توافق بد است

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
رایس: نداشتن توافق بهتر از یک توافق بد است

جمهوری اسلامی به‌طور قابل توجهی تضعیف شده و واشینگتن نباید برای دستیابی به یک توافق هسته‌ای شتاب‌زده امتیاز بدهد.

به گزارش Axar.az، کاندولیزا رایس، وزیر خارجه پیشین آمریکا، در مقاله‌ای در وال‌استریت ژورنال با ارزیابی نتایج جنگ ایران، اینچنین استدلال کرد.

او تاکید کرد که در شرایط کنونی، «نداشتن توافق» به‌مراتب بهتر از پذیرش یک «توافق بد» با تهران است.

رایس در این یادداشت نوشت که اگرچه جنگ با ایران به سرنگونی جمهوری اسلامی منجر نشد، اما توان نظامی، منطقه‌ای و هسته‌ای تهران را به‌شدت تضعیف کرده و زمینه شکل‌گیری خاورمیانه‌ای باثبات‌تر را فراهم آورده است.

وزیر خارجه پیشین آمریکا در دولت جورج دبلیو بوش، در این مقاله‌ استدلال کرده است که جنگ سه‌ماهه آمریکا و متحدانش علیه [حکومت] ایران، با وجود آنکه به نتیجه‌ای قطعی یا تغییر رژیم منجر نشده، دستاوردهای راهبردی مهمی برای واشینگتن، اسرائیل و کشورهای عربی منطقه به همراه داشته است.

تاریخ
2026.06.04 / 10:15
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

آمریکا: محدودیت بنادر ایران تا نهایی شدن توافق ادامه دارد

رئیس‌جمهور لبنان به توافق تهران و واشینگتن واکنش نشان داد

مکرون: اروپا برای مأموریت امنیتی در تنگه هرمز آماده است

ترامپ: مسیرهای عبور از هرمز امن و پایدار شده است

ونس: توافق الکترونیکی با ایران دیروز امضا شد

موج تازه بازداشت‌های گسترده و مصادره اموال در ایران

ترامپ خبر توافق صلح با جمهوری اسلامی را بازنشر کرد

جهان در انتظار جزئیات تفاهم ترامپ با جمهوری اسلامی

با وجود آتش‌بس؛ ارتش لبنان بازگشت شهروندان را به تعویق انداخت

ترامپ به ژنو رفت

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61