روبیو: ایران حق دریافت عوارض از کشتیهای عبوری در هرمز را ندارد
23:19
| صفحه نخست اخبار روزانه |
|
ارمنستان امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ مرزها و مسیرهای ارتباطی با تورکیه و آذربایجان باز شوند؛ موضوعی که میتواند قفقاز جنوبی را به حلقه اصلی اتصال میان اروپا و آسیای مرکزی تبدیل کند.
به گزارش Axar.az، این مطلب را واهان کوستانیان، معاون وزیر امور خارجه ارمنستان، اعلام کرده است.
به گفته او، بازگشایی مسیرهای ارتباطی حتی ممکن است زودتر نیز رخ دهد، زیرا ایروان به کار روی پروژههای حملونقل منطقهای ادامه میدهد و نشانههای بیشتری از شفافیت از سوی کشورهای همسایه مشاهده میشود.
کوستانیان گفت: دیدگاه ما این است که تا سال ۲۰۳۰، با دو همسایهمان ــ تورکیه و آذربایجان ــ که متأسفانه مرزها تاکنون با آنها بسته بوده، ارتباطات باز و مرزهای بازی خواهیم داشت.
|
تاریخ
2026.06.23 / 22:20
|
نویسنده
Axar.az
|