بالا

پاکستان: مذاکرات فنی ایران و آمریکا هفته آینده از سر گرفته می‌شود

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
پاکستان: مذاکرات فنی ایران و آمریکا هفته آینده از سر گرفته می‌شود

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد مذاکرات فنی میان ایران و آمریکا هفته آینده با میانجی‌گری اسلام‌آباد و قطر از سر گرفته خواهد شد.این خبر در حالی منتشر می‌شود که چند روز از پایان دور اخیر گفت‌وگوها در اقامتگاه «بوگن‌اشتوک» سوئیس می‌گذرد.

به گزارش Axar.az، طاهر اندرابی، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، روز چهارشنبه سوم تیر در نشست خبری خود گفت گفت‌وگوهای کارشناسی میان تهران و واشینگتن همچنان ادامه دارد و وقفه‌های ایجادشده صرفاً برای هماهنگی و استراحت هیأت‌ها بوده است.

او تأکید کرد اسلام‌آباد در تماس مستمر با دو طرف قرار دارد تا اجرای مؤثر یادداشت تفاهم امضا شده میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، و مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران، تضمین شود.

به گفته اندرابی، یکی از محورهای اصلی توافق اولیه، ایجاد یک خط تماس مستقیم میان تهران و واشینگتن برای جلوگیری از سوءتفاهم‌ها و مدیریت تنش‌ها بوده است؛ اقدامی که می‌تواند مسیر مذاکرات آینده را هموارتر کند.

از جزئیات بیشتر این مذاکرات و محورهای فنی مورد بحث هنوز اطلاعات دقیقی منتشر نشده، اما ناظران سیاسی این روند را نشانه‌ای از تداوم تلاش‌ها برای کاهش تنش و رسیدن به توافقی تازه میان دو کشور ارزیابی می‌کنند.

تاریخ
2026.06.24 / 19:20
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

عراق برای مهار گروه‌های مسلح، قانون ضدتروریسم را فعال کرد

دبیرکل ناتو: دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای منطقه را ویران می‌کند

آژانس اروپایی هشدار پرواز بر فراز ایران، عراق و لبنان را تمدید کرد

عملیات ضدتروریستی در پایتخت ترکیه؛ یک مظنون داعش کشته شد

تهدید تازه ترامپ؛ مذاکرات را متوقف می‌کنم

اردوغان: اسرائیل در پی تخریب توافق است

پزشکیان مودی را به مراسم وداع با خامنه‌ای دعوت کرد

فرودگاه‌های ایران در آستانه مراسم وداع با خامنه‌ای تعطیل می‌شوند

شهباز شریف: هفته آینده با مجتبی خامنه‌ای دیدار می‌کنم

حملۀ سایبری به شبکه بانکی ایران

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61