بالا

کره جنوبی برای نخستین بار گله پهپادی را منهدم کرد

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
کره جنوبی برای نخستین بار گله پهپادی را منهدم کرد

فرماندهی پدافند موشکی نیروی هوایی کره جنوبی نخستین رزمایش تیراندازی واقعی برای مقابله با حمله گسترده پهپادهای کوچک را برگزار کرد.

به گزارش Axar.az، نیروی هوایی کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در این رزمایش، ۵۰ پهپاد به‌طور هم‌زمان و در ارتفاع پایین به مواضع نظامی حمله کردند.

بر اساس این گزارش، برای انهدام این پهپادها از هشت سامانه ضدهوایی «وولکان» (Vulcan) با کالیبر ۲۰ میلی‌متری استفاده شد. ۴۴ پهپاد در فاصله یک کیلومتری با آتش انبوه این سامانه‌ها سرنگون شدند و ۶ پهپاد باقی‌مانده نیز توسط سامانه‌های لیزری متحرک و سلاح‌های سبک منهدم شدند.

فرماندهی پدافند موشکی کره جنوبی اعلام کرد که این نخستین آزمایش عملی مقابله با «گله پهپادی» با استفاده از سامانه‌های موجود پدافند هوایی و بدون شلیک موشک‌های گران‌قیمت ضدهوایی به شمار می‌رود.

تاریخ
2026.06.25 / 14:40
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

۵۷ کشتی حامل ۱۱۰۰ دریانورد از تنگه هرمز گذشتند

آلمان سامانه پاتریوت را در ترکیه مستقر کرد

روبیو: با ایران به هر قیمتی توافق نمی‌کنیم

زندانی سیاسی در زندان اوین جان باخت

ترامپ: مدرکی برای حمله آمریکا به مدرسه میناب ندیده‌ام

دونالد ترامپ: ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت

سپاه بار دیگر کشتی‌های تجاری را تهدید کرد

غضنفری: امیدواریم قالیباف سرعقل بیاید و مجلس را باز کند

ترامپ: ایران دارد امتیازات بزرگی می‌دهد

زمان برگزاری دور جدید گفت‌وگوهای ایران و آمریکا اعلام شد

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61