بالا

۵۷ کشتی حامل ۱۱۰۰ دریانورد از تنگه هرمز گذشتند

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
۵۷ کشتی حامل ۱۱۰۰ دریانورد از تنگه هرمز گذشتند

از روز سه‌شنبه دوم تیرماه، حدود ۵۷ کشتی حامل حدود هزار و صد دریانورد، در طرح تخلیه سازمان ملل متحد، از تنگه هرمز عبور کرده‌اند.

به گزارش Axar.az، داده‌های سازمان بین‌المللی دریانوردی در روز پنج‌شنبه در اینباره خبر داد.

بر اساس این اطلاعات، ۱۲ کشتی در روز سه‌شنبه، ۳۲ کشتی در روز چهارشنبه و ۱۳ کشتی در روز پنج‌شنبه از آبراه حیاتی تنگه هرمز گذشتند.

سازمان بین‌المللی دریانوردی، وابسته به سازمان ملل، روز چهارشنبه سوم تیر اعلام کرده بود کشتی‌ها تحت طرح جدید این سازمان برای تخلیه شناورهایی که به دلیل درگیری‌ها در تنگه هرمز گرفتار شده بودند، عبور از این آبراه را آغاز کرده‌اند.

این طرح که نهایی شدن آن ماه‌ها زمان برده است، به صدها کشتی و حدود ۱۱ هزار دریانورد گرفتار در خلیج فارس امکان خواهد داد از تنگه هرمز عبور کنند.

این کشتی‌ها در پی آغاز جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران در اسفند سال گذشته و اقدام ایران به بستن تنگه هرمز در بخش غربی این آبراه گرفتار شده بودند.

تاریخ
2026.06.25 / 15:42
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

حضور بایراموف در کنفرانس بازسازی اوکراین در لهستان

حضور پزشکیان در مراسم سنتی عاشورای تبریز

آلمان سامانه پاتریوت را در ترکیه مستقر کرد

روبیو: با ایران به هر قیمتی توافق نمی‌کنیم

کره جنوبی برای نخستین بار گله پهپادی را منهدم کرد

زندانی سیاسی در زندان اوین جان باخت

ترامپ: مدرکی برای حمله آمریکا به مدرسه میناب ندیده‌ام

دونالد ترامپ: ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت

سپاه بار دیگر کشتی‌های تجاری را تهدید کرد

غضنفری: امیدواریم قالیباف سرعقل بیاید و مجلس را باز کند

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61