بالا

جی‌دی ونس: کانال مشترک ایران و آمریکا در دوحه فعال می‌شود

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
جی‌دی ونس: کانال مشترک ایران و آمریکا در دوحه فعال می‌شود

به گفته ونس، این سازوکار قرار است با حضور نمایندگانی از سپاه پاسداران و فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در دوحه، پایتخت قطر، فعالیت کند و هدف اصلی آن مدیریت اختلافات، جلوگیری از سوءتفاهم‌های نظامی و کاهش سطح تنش میان دو کشور است.

به گزارش Axar.az، جی‌دی ونس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام کرد واشنگتن و تهران در جریان مذاکرات اخیر در سوئیس بر سر ایجاد یک کانال هماهنگی مشترک برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها به توافق رسیده‌اند.

ونس در گفت‌وگو با یک رسانه بریتانیایی تأکید کرد این کانال بخشی از مجموعه تفاهم‌های حاصل‌شده در مذاکرات اخیر بوده است.

او افزود در کنار این موضوع، طرفین درباره باز نگه داشتن تنگه هرمز و همچنین تثبیت آتش‌بس در لبنان نیز به توافق‌هایی دست یافته‌اند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که تنش‌های منطقه‌ای و نگرانی از گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه همچنان در مرکز توجه بازیگران بین‌المللی قرار دارد.

تاریخ
2026.06.26 / 18:51
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

واشینگتن و تهران بر سر نحوه مصرف دارایی‌های آزادشده اختلاف دارند

پسکوف به مکرون: شما سخنگوی واشینگتن نیستید

استقبال جوزف عون از طرح فرانسه و ایتالیا برای جایگزینی یونیفیل

اف‌بی‌آی با همکاری مونته‌نگرو یک ایرانی تحت تعقیب را بازداشت کرد

شمار قربانیان زلزله ویرانگر ونزوئلا به نزدیک ۶۰۰ نفر رسید

حکومت فرانسه مصرف الکل در خیابان‌ها را ممنوع کرد

خشکسالی و گرمای سوزان اروپا امنیت غذایی را به خط انداخت

پسکوف: واشنگتن می‌تواند به روند صلح کمک کند

نقشه جدید آمریکا برای جابه‌جایی پایگاه‌های نظامی در خاورمیانه

پیام همبستگی آنکارا با باکو؛ تبریک وزارت دفاع ترکیه به آذربایجان

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61