بالا

ایران، آمریکا را به‌جرم «حمایت» از پهلوی محکوم به جریمه کرد.

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
ایران، آمریکا را به‌جرم «حمایت» از پهلوی محکوم به جریمه کرد.

یک دادگاه عمومی در تهران دولت آمریکا را به دلیل «مشارکت در تأسیس ساواک و حمایت» از حکومت پهلوی مجرم شناخت.

به گزارش Axar.az، به نوشته میزان،‌ خبرگزاری قوه قضاییه، شعبه ۵۵ دادگاه عمومی و حقوقی تهران در پی محکوم شناختن دولت ایالات متحده جریمه‌ای نقدی معادل بیش از یک میلیارد و ۹۱ میلیون دلار برای آمریکا تعیین کرده است.

آن طور که در خبر میزان آمده و در همه رسانه‌های حکومتی بدون هیچ توضیحی تکرار شده، این پرونده در پی شکایت «۱۵ نفر از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب» ۱۳۵۷ تشکیل شده است.

خبرگزاری قوه قضاییه ادعا کرده است که شاکیان «اثبات کرده‌اند اگر حمایت‌های دولت آمریکا از دیکتاتوری پهلوی نبود چنین آسیب‌هایی به آن‌ها وارد نمی‌شد.»

تاریخ
2024.04.20 / 13:58
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

ارمنستان: احتمال بازگشایی مرزها با آذربایجان و تورکیه تا ۲۰۳۰

دوم تیر ماه؛ زادروز صمد بهرنگی

اعتراض زندانیان در ۵۷ زندان؛ کارزار نه به اعدام وارد هفته ۱۲۶ شد

ترامپ: پوتین به مذاکره واقعی تن نمی‌دهد؛ زلنسکی باید جسورتر باشد

توقف ورود واکسن اچ‌پی‌وی به برنامه ملی واکسیناسیون ایران

نتانیاهو: اسرائیل باید در تولید تسلیحات به خودکفایی برسد

اختلال گسترده در شبکه بانکی ایران؛ خدمات ۸ بانک متوقف شد

انفجار مرگبار در انبار مهمات ترکیه؛ دو کشته و دو زخمی

تشدید فشار قضایی بر فعالان آذربایجانی، حکم ودود اسدی سنگین‌تر شد

پزشکیان وارد پاکستان شد

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61