بالا

فشارها بر روزنامه‌نگاران ایران چند برابر شد

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
فشارها بر روزنامه‌نگاران ایران چند برابر شد

طی ماه گذشته میلادی که با آغاز به کار دولت مسعود پزشکیان همراه بود، فشارها بر روزنامه‌نگاران در ایران تداوم یافت و احکام قضایی بیشتری علیه آنها صادر شد.

به گزارش Axar.az، "سازمان دفاع از جریان آزاد اطلاعات" در این باره اطلاع داده است.

این نهاد غیرانتفاعی که در حوزه آزادی بیان فعالیت می‌کند در تازه‌ترین گزارش ماهانه خود گفته است در ماه آگوست، مطابق با ۱۱ مرداد تا دهم شهریور، آزارها و از جمله صدور احکام قضایی علیه روزنامه‌نگاران نسبت به ماه قبل از آن پنج برابر شد.

شکایت وزارت راه از خبرنگار اقتصادآنلاین، صدور قرار جلب به دادرسی از سوی دادسرای تبریز و در سه پرونده جداگانه، برگزاری دادگاه روزنامه همدلی زنجان، و حمله با چاقو به اجلال قوامی، و منع حضور شماری از خبرنگاران در جلسه معارفه وزیر ارتباطات از دیگر برخوردهای صورت گرفته علیه رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران طی ماه گذشته بود.

به نوشته سازمان دفاع از جریان آزاد اطلاعات، ماه گذشته نهادهای قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی دست‌کم در ۱۲ مورد حقوق قانونی روزنامه‌نگاران را نقض کردند.

بنابر این گزارش، شمار روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای زندانی در ایران ماه گذشته به ۹ تن رسید.

تاریخ
2024.09.03 / 11:33
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

کارخانه نظامی «تیتان-باریکادی» روسیه هدف قرار گرفت - فیلم

آیا جنگ اوکراین به نقطه عطف خود نزدیک می‌شود؟

با زبان زور با ایران سخن خواهیم گفت!

هشدار جدی واشنگتن درباره وضع تعرفه ۱۰۰ درصدی

آخرین قیمت نفت در پایان معاملات هفتگی بازارهای جهانی

گرمای سوزان فرانسه را مجبور به خاموشی رآکتورهای هسته‌ای کرد

منابع آگاه: دور بعدی مذاکرات آمریکا و ایران در سوئیس برگزار می‌شود

فاجعه در کاراکاس؛ هزاران زخمی و مفقود پس از دو زمین‌لرزه شدید

مقام آمریکایی: پهپاد ایرانی پشت حمله به کشتی در دریای عمان بود

تهران درباره مسیرهای موازی عبور در تنگه هرمز هشدار داد

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61