بالا

آمریکا سه مقام وزارت ایران اطلاعات را تحریم کرد

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
آمریکا سه مقام وزارت ایران اطلاعات را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا سه مقام وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی را به دلیل نقش داشتن در ربایش، بازداشت و مرگ احتمالی رابرت لوینسون، مامور پیشین اف‌بی‌آی، تحریم کرد.

به گزارش Axar.az، این وزارتخانه سه‌شنبه پنجم فروردین با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد رضا امیری مقدم، غلامحسین محمدنیا و تقی دانشور افرادی هستند که در اقدامی هماهنگ با اداره تحقیقات فدرال آمریکا «اف‌بی‌آی» نامشان در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته است.

به گفته وزارت خزانه‌داری، این سه نفر در ربایش و مرگ احتمالی لوینسون و همچنین در تلاش‌های جمهوری اسلامی برای پنهان‌سازی یا تحریف مسئولیت خود در این پرونده نقش داشته‌اند.

اسکات بسنت، وزیر خزانه‌داری آمریکا، با اشاره به این تحریم‌ها گفت: «نحوه برخورد ایران با آقای لوینسون، لکه ننگی بر سابقه‌ تاریک این حکومت در زمینه نقض حقوق بشر است. ما به همکاری با سایر نهادهای دولتی برای شناسایی مسئولان این اقدام و افشای رفتارهای فجیع آن‌ها ادامه خواهیم داد.»

رابرت لوینسون، مامور پیشین اداره مبارزه با مواد مخدر در اف‌بی‌آی، در ۱۸ اسفند ۱۳۸۵ پس از پرواز از دبی به جزیره کیش ناپدید شد. خانواده‌ او در سال ۱۳۹۹ اعلام کردند که او جان باخته است.

تاریخ
2025.03.25 / 18:57
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

پیرترین زن ایران در ۱۴۰ سالگی درگذشت

بازدید علی‌اف و بردی‌محمداف از فضولی

آغاز اجرای توافق آزادسازی دارایی‌های ایران

ترامپ به اروپا: کمک نکنید، ما هم پشت شما را خالی می‌کنیم!

ایران و آمریکا چهار کارگروه مشترک تشکیل دادند

قالیباف: تنگه هرمز توسط ایران مدیریت خواهد شد

ترامپ: در صورت عدم پایبندی ایران هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهم

قالیباف: لبنان را رها نخواهیم کرد

فرانسه: رفع تحریم‌های ایران بدون موافقت اروپا ممکن نیست

اردوغان: از روند صلح ایران و آمریکا حمایت می‌کنیم

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61