بالا

چین سیستم فضایی مبتنی بر الکترومغناطیسی را راه اندازی کرد

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
چین سیستم فضایی مبتنی بر الکترومغناطیسی را راه اندازی کرد

شرکت انرژی کهکشانی چین قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ اولین سیستم پرتاب فضایی مبتنی بر الکترومغناطیسی جهان را راه اندازی کند.

به گزارش Axar.az، سووته جهینا مورنینگ پوست اطلاعاتی در این باره منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، این سیستم مبتنی بر اصول شناور مغناطیسی ("ماگلئو") خواهد بود و از آهنرباهای ابررسانا استفاده خواهد کرد. این فناوری به موتور موشک اجازه می دهد حتی قبل از شروع به کار با سرعت مافوق صوت حرکت کند. سیستم جدید همچنین با سطح سر و صدای کم و مصرف سوخت متمایز خواهد شد.

لازم به ذکر است که در ژوئن ۲۰۲۲، یوری سولومونوف، طراح ارشد مؤسسه مهندسی حرارت مسکو، برنامه‌های خود را برای ساخت مسیری برای قطار شناور مغناطیسی (ماگلئو) اعلام کرد. این تاسیسات قرار بود تا سال ۲۰۲۵ در منطقه شمال غربی روسیه راه اندازی شود.

تاریخ
2025.03.26 / 21:26
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

منابع آگاه: دور بعدی مذاکرات آمریکا و ایران در سوئیس برگزار می‌شود

فاجعه در کاراکاس؛ هزاران زخمی و مفقود پس از دو زمین‌لرزه شدید

مقام آمریکایی: پهپاد ایرانی پشت حمله به کشتی در دریای عمان بود

تهران درباره مسیرهای موازی عبور در تنگه هرمز هشدار داد

هشدار اسرائیل به ساکنان جنوب لبنان: به المنصوری بازنگردید

دادگاه هامبورگ رسیدگی به پرونده جاسوسی برای جمهوری اسلامی را آغاز کرد

واشینگتن و تهران بر سر نحوه مصرف دارایی‌های آزادشده اختلاف دارند

پسکوف به مکرون: شما سخنگوی واشینگتن نیستید

استقبال جوزف عون از طرح فرانسه و ایتالیا برای جایگزینی یونیفیل

جی‌دی ونس: کانال مشترک ایران و آمریکا در دوحه فعال می‌شود

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61