بالا

چین سیستم فضایی مبتنی بر الکترومغناطیسی را راه اندازی کرد

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
چین سیستم فضایی مبتنی بر الکترومغناطیسی را راه اندازی کرد

شرکت انرژی کهکشانی چین قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ اولین سیستم پرتاب فضایی مبتنی بر الکترومغناطیسی جهان را راه اندازی کند.

به گزارش Axar.az، سووته جهینا مورنینگ پوست اطلاعاتی در این باره منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، این سیستم مبتنی بر اصول شناور مغناطیسی ("ماگلئو") خواهد بود و از آهنرباهای ابررسانا استفاده خواهد کرد. این فناوری به موتور موشک اجازه می دهد حتی قبل از شروع به کار با سرعت مافوق صوت حرکت کند. سیستم جدید همچنین با سطح سر و صدای کم و مصرف سوخت متمایز خواهد شد.

لازم به ذکر است که در ژوئن ۲۰۲۲، یوری سولومونوف، طراح ارشد مؤسسه مهندسی حرارت مسکو، برنامه‌های خود را برای ساخت مسیری برای قطار شناور مغناطیسی (ماگلئو) اعلام کرد. این تاسیسات قرار بود تا سال ۲۰۲۵ در منطقه شمال غربی روسیه راه اندازی شود.

تاریخ
2025.03.26 / 21:26
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

ترامپ: آمریکا می‌تواند هر زمان بر فراز تهران پرواز کند

روبیو: لبنان بخشی از توافق با ایران نیست

ترامپ: دارایی‌های آزادشده ایران صرف خرید غلات از آمریکا می‌شود

روبیو: ایران حق دریافت عوارض از کشتی‌های عبوری در هرمز را ندارد

ازبکستان دو روستای مرزی را به قرقیزستان واگذار کرد

ارمنستان: احتمال بازگشایی مرزها با آذربایجان و تورکیه تا ۲۰۳۰

دوم تیر ماه؛ زادروز صمد بهرنگی

اعتراض زندانیان در ۵۷ زندان؛ کارزار نه به اعدام وارد هفته ۱۲۶ شد

ترامپ: پوتین به مذاکره واقعی تن نمی‌دهد؛ زلنسکی باید جسورتر باشد

توقف ورود واکسن اچ‌پی‌وی به برنامه ملی واکسیناسیون ایران

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61