بالا

چین سیستم فضایی مبتنی بر الکترومغناطیسی را راه اندازی کرد

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
چین سیستم فضایی مبتنی بر الکترومغناطیسی را راه اندازی کرد

شرکت انرژی کهکشانی چین قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ اولین سیستم پرتاب فضایی مبتنی بر الکترومغناطیسی جهان را راه اندازی کند.

به گزارش Axar.az، سووته جهینا مورنینگ پوست اطلاعاتی در این باره منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، این سیستم مبتنی بر اصول شناور مغناطیسی ("ماگلئو") خواهد بود و از آهنرباهای ابررسانا استفاده خواهد کرد. این فناوری به موتور موشک اجازه می دهد حتی قبل از شروع به کار با سرعت مافوق صوت حرکت کند. سیستم جدید همچنین با سطح سر و صدای کم و مصرف سوخت متمایز خواهد شد.

لازم به ذکر است که در ژوئن ۲۰۲۲، یوری سولومونوف، طراح ارشد مؤسسه مهندسی حرارت مسکو، برنامه‌های خود را برای ساخت مسیری برای قطار شناور مغناطیسی (ماگلئو) اعلام کرد. این تاسیسات قرار بود تا سال ۲۰۲۵ در منطقه شمال غربی روسیه راه اندازی شود.

تاریخ
2025.03.26 / 21:26
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

زمان برگزاری دور جدید گفت‌وگوهای ایران و آمریکا اعلام شد

نتانیاهو: برای حمله به ایران از ترامپ اجازه نگرفتم

ستاد مبارزه با مواد مخدر: مصادیق مجازات اعدام تغییر می‌کند

روبیو: اگر ایران به تعهداتش عمل نکند، آمریکا گزینه‌های دیگری دارد

الهام علی‌اف بیانیه باکو را به قالیباف یادآوری کرد

ترامپ: ایران هیچ عوارضی برای عبور از تنگه هرمز دریافت نمی‌کند

اوکراین ۴ ملوان بازداشت‌شده در ایران را به کشور بازگرداند

ترامپ: ایران در آستانه سقوط بود، سنا مأموریت ما را سخت‌تر کرد

جنگ‌زدگان تهرانی در بن‌بست؛ هتل‌ها تخلیه شد، بازسازی آغاز نشد

عراق برای مهار گروه‌های مسلح، قانون ضدتروریسم را فعال کرد

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61