بالا

ایران پس از نشست استانبول: گفت‌و‌گو با اروپا را ادامه می‌دهیم

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
ایران پس از نشست استانبول: گفت‌و‌گو با اروپا را ادامه می‌دهیم

مقام‌های جمهوری اسلامی و نمایندگان فرانسه، آلمان و بریتانیا برای نخستین‌بار پس از حملات آمریکا و اسرائیل، در استانبول دیدار کردند. محور اصلی این گفت‌وگوها، سرنوشت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت بود که در مهرماه منقضی می‌شود. مقام‌های ایرانی از ادامه این گفت‌و‌گو ها خبر داده‌اند.

به گزارش Axar.az، خبرگزاری رویترز جمعه سوم مرداد به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت کشورهای اروپایی تا پایان مرداد برای بازگشت به دیپلماسی ضرب‌الاجل تعیین کرده‌اند.

بر اساس این گزارش آن‌ها خواستار گام‌های مشخص از سوی ایران شده‌اند تا در صورت تحقق، امکان تمدید موقت این ضرب‌الاجل تا شش ماه فراهم شود.

کاظم غریب‌آبادی، معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، پس از این نشست گفت: «در این گفت‌وگوهای جدی، صریح و جزئی، دو طرف ایده‌های مشخصی درباره رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای مطرح کردند.»

تاریخ
2025.07.25 / 19:28
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

آمریکا: محدودیت بنادر ایران تا نهایی شدن توافق ادامه دارد

رئیس‌جمهور لبنان به توافق تهران و واشینگتن واکنش نشان داد

مکرون: اروپا برای مأموریت امنیتی در تنگه هرمز آماده است

ترامپ: مسیرهای عبور از هرمز امن و پایدار شده است

ونس: توافق الکترونیکی با ایران دیروز امضا شد

موج تازه بازداشت‌های گسترده و مصادره اموال در ایران

ترامپ خبر توافق صلح با جمهوری اسلامی را بازنشر کرد

جهان در انتظار جزئیات تفاهم ترامپ با جمهوری اسلامی

با وجود آتش‌بس؛ ارتش لبنان بازگشت شهروندان را به تعویق انداخت

ترامپ به ژنو رفت

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61