بالا

کیفرخواست برای دو ایرانی در آمریکا به اتهام نقض تحریم‌ها

صفحه نخست دنیا
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
کیفرخواست برای دو ایرانی در آمریکا به اتهام نقض تحریم‌ها

دو شهروند ایرانی به نام‌های ابوالفضل و محمدرضا بزازی به تبانی و توطئه برای صادرات غیرقانونی تجهیزات مورد استفاده در صنعت هوافضا به ایران متهم شدند.

به گزارش Axar.az، وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا در منطقه شرقی نیویورک این خبر را اعلام کرد.

طبق اعلام وزارت دادگستری آمریکا، این دو شهروند ایرانی که "همچنان آزادند"، قانون اختیارات اقتصادی اضطراری بین‌المللی (IEEPA) را نقض کرده‌اند و به توطئه برای صدور بدون مجوز تجهیزات مورد استفاده در صنعت هوافضا به ایران متهم شده‌اند.

دادستان کل ناحیه شرقی نیویورک در این زمینه اظهار داشت: «متهمان طبق شواهد و از قرار معلوم تلاش کرده‌اند اقلام هواپیماهای تجاری و نظامی را از چندین شرکت آمریکایی که صنایع نظامی، هوافضا و آتش‌نشانی را تامین می‌کنند، تهیه کنند.»

به گفته او "[وارد کردن] این اتهامات، نشان‌دهنده عزم این دفتر و وزارت دادگستری برای پیگرد قانونی کسانی است که با نقض تحریم‌های آمریکا به دنبال کمک به دولت ایران هستند.»

تاریخ
2024.02.09 / 15:59
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

ترامپ اروپا را به وضع تعرفه ۱۰۰ درصدی تهدید کرد

شمار قربانیان زلزله ونزوئلا به دست‌کم ۹۲۰ نفر رسید

زلنسکی: پیشنهاد صلح به مسکو منتقل شد

موج گرما در فرانسه

ملونی: ما هرگز در جنگ ایران شرکت نداشتیم

نتانیاهو: برای خروج از لبنان جدول زمانی نداریم

خرابکاری ۲۰ میلیارد دلاری در پوشش ساخت فیلم پورن

پس‌از امارات، عراق هم می‌خواهد از اوپک خارج شود

کاخ سفید ۶۷ میلیارد دلار بودجه تکمیلی برای جنگ ایران درخواست کرد

زمین‌لرزه مهیب ونزوئلا را لرزاند

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61