بالا

تقسیم کار ارتش و سپاه برای انسداد تنگه هرمز

صفحه نخست گزارش
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
تقسیم کار ارتش و سپاه برای انسداد تنگه هرمز

سرتیپ محمد اکرمی‌نیا، سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی، از تقسیم کار میان ارتش و سپاه برای کنترل کامل تنگه هرمز خبر داد.

به گزارش Axar.az، این طرح، امنیت بخش غربی تنگه به نیروی دریایی سپاه و بخش شرقی آن به نیروی دریایی ارتش واگذار شده است.

اکرمی‌نیا تأکید کرد که از این پس هیچ شناوری، اعم از دوست یا دشمن، بدون اجازه ایران حق عبور نخواهد داشت و عبور تسلیحات آمریکایی به مقصد پایگاه‌های منطقه‌ای به‌طور کامل ممنوع شده است.

تهران با وضع عوارض عبور که برای برخی کشتی‌ها تا ۲ میلیون دلار تخمین زده می‌شود، در پی جبران کسری بودجه ناشی از تحریم‌هاست.

مقامات ایران این اقدام را تبدیل تنگه هرمز به «مرکز راهبردی خلق ثروت» نامیده‌اند.

این کنترل همه‌جانبه که شامل نظارت بر کابل‌های اینترنتی زیردریا نیز می‌شود، نشان‌دهنده استراتژی جدید تهران برای استفاده از موقعیت ژئوپلیتیک خود به عنوان اهرم فشار اقتصادی و نظامی علیه جامعه جهانی در دوران پساجنگ است.

تاریخ
2026.05.14 / 10:28
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

پس از انتشار خبر استعفای پزشکیان، سخنان او منتشر شد

حمله ارتش آمریکا به ایستگاه کنترل پهپادی در ایران

جزئیات اولیه توافق احتمالی با آمریکا منتشر شد

روسیه: پیشنهاد انتقال اورانیوم ایران همچنان روی میز است

رسانه‌ها حتی تسلیم ایران را هم شکست آمریکا جلوه می‌دهند

آذربایجان در زمینه ارائه حمایت‌های کشاورزی جزو کشورهای برتر است

گابریل آتال رسماً وارد رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه شد

برای نخستین‌بار «گروه بومیان» در WUF13 تشکیل شد

درگیری مسلحانه در سیستان و بلوچستان؛ یک افسر پلیس کشته شد

زمان حرکت قطارهای باکو–تفلیس اعلام شد

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61