بالا

ایران می‌خواهد از طریق راه‌آهن نفت خود را صادر کند

صفحه نخست سیاست
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
ایران می‌خواهد از طریق راه‌آهن نفت خود را صادر کند

جمهوری اسلامی ایران در پی محاصره نیروی دریایی آمریکا در تنگه هرمز با چالش جدی روبه‌رو شده و در تلاش است راه‌های جایگزین برای تجارت خود پیدا کند.

به گزارش Axar.az، روزنامه وال استریت ژورنال در اینباره خبر داد.

بر اساس این گزارش، جمهوری اسلامی می‌خواهد بخشی از نفت خود را از طریق راه‌آهن به چین ارسال کند. همچنین حکومت ایران قصد دارد برای تامین نیازهای داخلی، مواد غذایی را از مسیر زمینی و از طریق قفقاز و پاکستان وارد کند.

تاریخ
2026.05.01 / 12:54
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

موج تازه احضار دانشجویان در دانشگاه خواجه‌نصیر

علی بابایی، زندانی سیاسی تُرک همچنان در انفرادی است

نقشه مشترک مسقط و تهران برای وضع تعرفه در تنگه هرمز

لاوروف: اظهارات مارکو روبیو ابهام‌برانگیز است

تعویق مذاکرات تهران و واشنگتن؛ وزیر کشور پاکستان عازم ایران شد

توافق ترامپ با ایران به ضرر نتانیاهو تمام شد

ابهام در زمان امضای توافق ایران و آمریکا

اژه‌ای: همگان بدانند ما به آمریکایی‌ها مطلقا اعتمادی نداریم

سپاه پاسداران هنوز با توافق اولیه ترامپ موافقت نکرده است

پزشکیان: بخشی از اختلاف‌ها فعلاً نباید مطرح شود

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61