بالا

سنتکام: به تأسیسات نظامی ایران حمله کردیم

صفحه نخست سیاست
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
سنتکام: به تأسیسات نظامی ایران حمله کردیم

ارتش آمریکا حملات موشکی و پهپادی ایران به سه ناوشکن خود در تنگه هرمز را رهگیری و در اقدامی تلافی‌جویا، تأسیسات نظامی ایران را هدف قرار داد.

به گزارش Axar.az، بلومبرگ این درگیری را جدی‌ترین آزمون برای آتش‌بس شکننده میان تهران و واشینگتن توصیف کرده است.

در حالی که سنتکام تأکید دارد هیچ شناور آمریکایی آسیب ندیده، دونالد ترامپ هشدار داد در صورت نپذیرفتن توافق مدنظر آمریکا، حملات «بسیار شدیدتری» در راه خواهد بود.

در مقابل، رسانه‌های دولتی ایران با روایتی متفاوت مدعی شدند تبادل آتش پس از حمله ناو آمریکایی به یک نفت‌کش ایرانی در نزدیکی جزیره قشم آغاز شده است.

واشینگتن با وجود انهدام تجهیزات تهاجمی ایران، اعلام کرده که به‌دنبال تشدید تنش نیست اما برای دفاع از نیروهای خود آمادگی کامل دارد.

تاریخ
2026.05.09 / 17:00
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

تلاش برای استیضاح وزیر ارتباطات به دلیل وصل مجدد اینترنت

وخامت اوضاع جسمی میرحسین موسوی

پاشینیان: برای عادی‌سازی روابط با آذربایجان و ترکیه تلاش می‌کنیم

روبیو: وجود یک دولت شکست‌خورده تهدیدی برای آمریکاست

پوتین در وضعیت نامتعادلی قرار گرفته است

شریعتمداری: دریافت عوارض از کشتی‌ها در تنگه هرمز حق ایران است

روسیه ممکن است به اوکراین حمله هسته‌ای کند

ترامپ: رژیم ایران به پایان نزدیک شده است

ایران در جنگ جدید از تاکتیک‌های تازه استفاده می‌کند

پهپاد در منطقه مسکونی ترکیه سقوط کرد

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61