بالا

سنتکام: به تأسیسات نظامی ایران حمله کردیم

صفحه نخست سیاست
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
سنتکام: به تأسیسات نظامی ایران حمله کردیم

ارتش آمریکا حملات موشکی و پهپادی ایران به سه ناوشکن خود در تنگه هرمز را رهگیری و در اقدامی تلافی‌جویا، تأسیسات نظامی ایران را هدف قرار داد.

به گزارش Axar.az، بلومبرگ این درگیری را جدی‌ترین آزمون برای آتش‌بس شکننده میان تهران و واشینگتن توصیف کرده است.

در حالی که سنتکام تأکید دارد هیچ شناور آمریکایی آسیب ندیده، دونالد ترامپ هشدار داد در صورت نپذیرفتن توافق مدنظر آمریکا، حملات «بسیار شدیدتری» در راه خواهد بود.

در مقابل، رسانه‌های دولتی ایران با روایتی متفاوت مدعی شدند تبادل آتش پس از حمله ناو آمریکایی به یک نفت‌کش ایرانی در نزدیکی جزیره قشم آغاز شده است.

واشینگتن با وجود انهدام تجهیزات تهاجمی ایران، اعلام کرده که به‌دنبال تشدید تنش نیست اما برای دفاع از نیروهای خود آمادگی کامل دارد.

تاریخ
2026.05.09 / 17:00
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

نقشه مشترک مسقط و تهران برای وضع تعرفه در تنگه هرمز

لاوروف: اظهارات مارکو روبیو ابهام‌برانگیز است

تعویق مذاکرات تهران و واشنگتن؛ وزیر کشور پاکستان عازم ایران شد

توافق ترامپ با ایران به ضرر نتانیاهو تمام شد

ابهام در زمان امضای توافق ایران و آمریکا

اژه‌ای: همگان بدانند ما به آمریکایی‌ها مطلقا اعتمادی نداریم

سپاه پاسداران هنوز با توافق اولیه ترامپ موافقت نکرده است

پزشکیان: بخشی از اختلاف‌ها فعلاً نباید مطرح شود

توماج صالحی: آزادی از مسیر قربانی کردن مردم نمی‌گذرد

ژوزف عون: ایران برای منافع خودش کشور ما را قربانی نکند

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61