بالا

بازگشت آمریکا به ماه پس از نیم قرن؛ فرود اودیسئوس روی ماه

صفحه نخست فناوری
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
بازگشت آمریکا به ماه پس از نیم قرن؛ فرود اودیسئوس روی ماه

کاوشگر یک شرکت خصوصی به نام «اودیسئوس» روز پنجشنبه سوم اسفند پس از طی کردن یک روز در مدار کره ماه، توانست با موفقیت روی سطح این قمر فرود آید.

به گزارش Axar.az، استیو آلتموس، مدیرعامل شرکت آمریکایی «اینتوئیتیو ماشینز» در یک پخش زنده اینترنتی لحظه فرود «اودیسئوس» را گزارش کرد و به هنگام نشستن این کاوشگر بر سطح ماه گفت: «به ماه خوش آمدید».

این کاوشگر نیمه شب به وقت گرینویچ به رغم برخی از مشکلات روی سطح ماه فرود آمد.

فرود با موفقیت این کاوشگر، اولین مورد از بازگشت آمریکا به کره ماه از سال ۱۹۷۲ و پایان ماموریت آپولو ۱۷ است.

«اودیسئوس»، ساخت شرکت فناوری «اینتوئیتیو ماشینز»، ۲۶ بهمن به‌وسیله یک موشک شرکت «اسپیس اکس» به فضا پرتاب شد.

«اودیسئوس» در شیاری روی سطح ماه به نام «مالاپرت ای» که در نزدیکی قطب جنوب اين سياره فرود آمد که تصور می‌شود دارای منابع غنی آب یخ زده است.

تاریخ
2024.02.23 / 18:15
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

چین رسماً نسل جدید اینترنت خود را راه‌اندازی کرد

سه آمریکایی و یک ایتالیایی، فضانوردان مأموریت آرتمیس-۳

ترافیک استارلینک برابر با ترافیک کل کشور

عربستان سعودی با تغییر جنس آسفالت دمای ریاض را کاهش می‌دهد

بهترین خودروهای جدید سال ۲۰۲۶

نخستین نگاه انسانی به ناشناخته‌های ماه

اپل از دستگاه جدید خود رونمایی کرد – عکس

پنل خورشیدی جدید اختراع شد

دو غول تراشه‌سازی باهم همکاری می‌کنند

اولین جراحی نورالینک در کانادا

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61