بالا

نشست افغانستان در تهران بدون حضور طالبان برگزار شد

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
نشست افغانستان در تهران بدون حضور طالبان برگزار شد

نشست ویژه کشورهای منطقه درباره افغانستان روز یکشنبه در تهران بدون حضور نمایندگان حکومت طالبان برگزار شد.

به گزارش Axar.az، اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، با اشاره به عدم مشارکت افغانستان در این نشست گفت که از افغانستان برای حضور در این گفت‌وگوها دعوت شده بود، اما تصمیم به عدم شرکت، از سوی خود افغانستان اتخاذ شده و ایران به این تصمیم احترام می‌گذارد.

بقایی در نشست خبری امروز اظهار داشت: «دوست داشتیم افغانستان در این نشست حضور داشته باشد و معتقدیم مشارکت افغانستان در چنین روندهایی می‌تواند به تقویت تفاهم و کمک به حل مشکلات این کشور در تعامل با همسایگان منجر شود.»

در این نشست نمایندگان کشورهای پاکستان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان و چین حضور داشتند و روسیه نیز با اعزام نماینده در این گفت‌وگوها شرکت کرد. میزبانی این نشست بر عهده عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، بود.

عراقچی در سخنان افتتاحیه این نشست اعلام کرد: «این نشست با هدف رایزنی و گفت‌وگوی کشورهای منطقه درباره یکی از مهم‌ترین مسائل منطقه برگزار شده و برای نخستین بار است که چنین نشستی در این سطح برگزار می‌شود.»

تاریخ
2025.12.14 / 23:54
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

ملا عباسی از زندانیان سیاسی ترک ایران درگذشت

گروسی: بازرسی از مراکز هسته‌ای ایران به‌زودی صورت می‌گیرد

قالیباف وارد باکو شد

روبیو: ایران اجازه دریافت عوارض برای تنگه هرمز را نخواهدداشت

ترامپ: آمریکا می‌تواند هر زمان بر فراز تهران پرواز کند

روبیو: لبنان بخشی از توافق با ایران نیست

ترامپ: دارایی‌های آزادشده ایران صرف خرید غلات از آمریکا می‌شود

روبیو: ایران حق دریافت عوارض از کشتی‌های عبوری در هرمز را ندارد

ازبکستان دو روستای مرزی را به قرقیزستان واگذار کرد

ارمنستان: احتمال بازگشایی مرزها با آذربایجان و تورکیه تا ۲۰۳۰

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61