بالا

خاموشی اینترنت در ایران وارد بیستمین روز شد؛ سانسور همچنان پابرجاست

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
خاموشی اینترنت در ایران وارد بیستمین روز شد؛ سانسور همچنان پابرجاست

این گزارش که روز سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۴ منتشر شده، تاکید می‌کند که با وجود این تغییرات، اینترنت ایران هنوز به وضعیت عادی بازنگشته است.

به گزارش Axar.az، سایت ناظر اختلالات اینترنت در جهان «نت‌بلاکس» اعلام کرد که با نزدیک‌شدن قطع اینترنت ایران به بیستمین روز متوالی، نشانه‌هایی از بازگشت محدود برخی شبکه‌ها به سطح بین‌المللی مشاهده می‌شود.

به گفته نت‌بلاکس، دسترسی به وب همچنان به‌صورت گسترده و بر اساس «فهرست سفید» کنترل می‌شود و سانسور شدید اینترنتی ادامه دارد. این نهاد بین‌المللی افزوده است که در شرایط کنونی، استفاده از ابزارهای دور زدن سانسور همچنان ضروری است و باز شدن محدود برخی پروتکل‌ها می‌تواند زمینه‌ساز راهکارهای جدید برای عبور از محدودیت‌ها باشد.
هم‌زمان با تداوم خاموشی اینترنت و سرکوب اعتراضات مردمی، حکومت جمهوری اسلامی فشار بر فعالان حوزه آزادی اینترنت را نیز افزایش داده است. بنا بر گزارش «ایران‌وایر»، طی روزهای گذشته دست‌کم سه تن از فعالان این حوزه توسط نهادهای امنیتی بازداشت شده‌اند؛ اقدامی که نگرانی‌ها درباره تشدید کنترل اطلاعات و ارتباطات در ایران را افزایش داده است.

تاریخ
2026.01.27 / 22:26
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

بازگشت دلار به کانال ۱۷۰ هزار تومان

پس از حملات موشکی سپاه؛ بحرین شورای امنیت را فراخواند

جام جهانی برای ایران با سه تساوی و یک ناکامی پایان یافت

حمله پهپادی به پالایشگاه نفت روسیه در کراسنودار

عراقچی در میانه تنش‌های تازه راهی بغداد شد

نتانیاهو از تشکیل «دولت ملی گسترده» پس از انتخابات ۲۰۲۶ خبر داد

خاموشی شبانه در شرق تهران، چراغ‌های راهنمایی هم از کار افتاد

۶۶ عضو مجلس خبرگان: بازگشایی هرمز خطای راهبردی است

نشست مؤسسه خاورمیانه؛ توافق با تهران نباید حقوق بشر را قربانی کند

جمهوری اسلامی به سوی کویت و بحرین موشک و پهپاد شلیک کرد

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61