بالا

مدت حبس نرگس محمدی افزایش یافت

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
مدت حبس نرگس محمدی افزایش یافت

مدت حبس نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و برنده جایزه نوبل صلح، در ایران افزایش یافته است.

به گزارش Axar.az، خبرگزاری آسوشیتدپرس (AP) این خبر را اعلام کرده است.

به گفته وکیل او، مصطفی نیلی، تصمیم به تمدید مدت حبس در دادگاه مشهد گرفته شده است. نرگس محمدی به دلیل شرکت در اعتراضات به شش سال حبس و به اتهام فعالیت‌های تبلیغاتی به یک سال و نیم حبس اضافی محکوم شده و همچنین با ممنوعیت خروج از کشور به مدت دو سال روبه‌رو شده است.

شایان ذکر است که نرگس محمدی از نوامبر ۲۰۲۱ به اتهام توطئه علیه دولت و تبلیغ علیه حکومت ایران دوران حبس خود را می‌گذراند. او در دسامبر ۲۰۲۴ به دلایل پزشکی به مرخصی ۲۱روزه اعزام شد که این مرخصی بعداً تا شش ماه تمدید گردید. در دسامبر ۲۰۲۵ نیز او در جریان مراسم خاکسپاری خسرو علی‌کردی، مدافع حقوق بشر در ایران، بازداشت شد.

نرگس محمدی در سال ۲۰۲۳ به دلیل «مبارزه با ستم علیه زنان در ایران و تلاش‌هایش برای تحقق حقوق بشر و آزادی‌ها» موفق به دریافت جایزه نوبل صلح شد.

تاریخ
2026.02.09 / 12:24
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

خشکسالی و گرمای سوزان اروپا امنیت غذایی را به خط انداخت

پسکوف: واشنگتن می‌تواند به روند صلح کمک کند

نقشه جدید آمریکا برای جابه‌جایی پایگاه‌های نظامی در خاورمیانه

پیام همبستگی آنکارا با باکو؛ تبریک وزارت دفاع ترکیه به آذربایجان

شبیه‌سازی عملیات نفوذ به آرشیو محرمانه ایران در قاره آفریقا انجام شد

حمله به یک کشتی باری در نزدیکی عمان

امروز ۲۶ ژوئن، سالروز تأسیس نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان است

پنج زندانی سیاسی در زندان لاکان رشت در آستانه اجرای حکم اعدام

سنا مسیر اقدام ترامپ علیه ایران را هموار کرد

نتانیاهو: تا هر زمان لازم باشد در جنوب لبنان می‌مانیم

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61