بالا

وزیر جنگ آمریکا: جمهوری اسلامی به زودی نابود می‌شود

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
وزیر جنگ آمریکا: جمهوری اسلامی به زودی نابود می‌شود

هگست تأکید کرد که تجهیزاتی که در این عملیات به کار رفته، هفت برابر آنچه در جنگ ۱۲ روزه به کار رفت، بوده و هدف این عملیات نابودی کامل جمهوری اسلامی است.

به گزارش Axar.az، پیت هگست، وزیر جنگ آمریکا، روز چهارشنبه ۱۳ اسفند در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که در چهار روز گذشته عملیات «خشم حماسی» علیه جمهوری اسلامی ایران، همراه با ارتش اسرائیل، دستاوردهای تاریخی داشته است.

وی گفت که آمریکا و اسرائیل کنترل کامل آسمان ایران را به دست گرفته و جمهوری اسلامی قادر به هیچ واکنشی نیست.
وی افزود: «جمهوری اسلامی می‌داند که به زودی نابود خواهد شد و عملیات ما تازه آغاز شده است.»
وزیر جنگ آمریکا همچنین یادآور شد که نیروی هوایی ایران عملاً از بین رفته و نیروی دریایی آن در حال نابودی است، از جمله ناو سلیمانی. او تأکید کرد که کنترل کامل آمریکا و اسرائیل بر آسمان و آبراه‌های ایران ادامه خواهد داشت و تا زمانی که لازم باشد، عملیات ادامه خواهد یافت.
ژنرال دن کین، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا، نیز اعلام کرد که توان نظامی ایران هدف قرار گرفته، اما حملات به اهداف غیرنظامی نیز انجام شده است.
هگست در پایان اشاره کرد که این عملیات برای دفاع از مردم و منافع آمریکا و هم‌پیمانان آن انجام شده و پرزیدنت ترامپ در اجرای آن نقش محوری داشته است.

تاریخ
2026.03.04 / 22:20
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

سپاه بار دیگر کشتی‌های تجاری را تهدید کرد

غضنفری: امیدواریم قالیباف سرعقل بیاید و مجلس را باز کند

ترامپ: ایران دارد امتیازات بزرگی می‌دهد

زمان برگزاری دور جدید گفت‌وگوهای ایران و آمریکا اعلام شد

نتانیاهو: برای حمله به ایران از ترامپ اجازه نگرفتم

ستاد مبارزه با مواد مخدر: مصادیق مجازات اعدام تغییر می‌کند

روبیو: اگر ایران به تعهداتش عمل نکند، آمریکا گزینه‌های دیگری دارد

الهام علی‌اف بیانیه باکو را به قالیباف یادآوری کرد

ترامپ: ایران هیچ عوارضی برای عبور از تنگه هرمز دریافت نمی‌کند

اوکراین ۴ ملوان بازداشت‌شده در ایران را به کشور بازگرداند

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61