بالا

وزارت خارجه آمریکا: بیش از ۵۰ هزار آمریکایی خاورمیانه را ترک کردند

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
وزارت خارجه آمریکا: بیش از ۵۰ هزار آمریکایی خاورمیانه را ترک کردند

بیش از ۵۰ هزار آمریکایی با امنیت کامل به ایالات متحده بازگشته‌اند.

به گزارش Axar.az، صفحه رسمی وزارت امور خارجه آمریکا به زبان فارسی این خبر را اعلام کرد.

طبق این گزارش، همزمان با تشدید جنگ با ایران، بیش از ۴۸ پرواز چارتر، شهروندان آمریکایی را به کشور بازگردانده‌ و نزدیک به ۳۴ هزار نفر نیز به‌طور مستقیم توسط کارگروه شبانه‌روزی وزارت امور خارجه کمک دریافت کرده‌اند.

هم‌زمان با این گزارش، وزارت خارجه آمریکا هشدار امنیتی سفر به ایرانرا به‌روزرسانی کرده و از شهروندان خود خواست به ایران سفر نکنند.

در این هشدار آمده است که پروازهای مسافربری از ایران انجام نمی‌شود و مسیرهای زمینی به ارمنستان، ترکیه، ترکمنستان و آذربایجان باز هستند، اما ممکن است محدودیت‌هایی اعمال شود.

همچنین به افراد دارای تابعیت دوگانه آمریکایی-ایرانی توصیه شده است که با گذرنامه ایرانی از ایران خارج شوند، زیرا اتباع آمریکا در این کشور با خطر بازجویی، بازداشت و زندانی شدن مواجه‌ هستند و نشان دادن گذرنامه آمریکایی یا ارتباط با ایالات متحده می‌تواند منجر به بازداشت شود.

تاریخ
2026.03.14 / 18:13
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

حملۀ سایبری به شبکه بانکی ایران

ملا عباسی از زندانیان سیاسی ترک ایران درگذشت

گروسی: بازرسی از مراکز هسته‌ای ایران به‌زودی صورت می‌گیرد

قالیباف وارد باکو شد

روبیو: ایران اجازه دریافت عوارض برای تنگه هرمز را نخواهدداشت

ترامپ: آمریکا می‌تواند هر زمان بر فراز تهران پرواز کند

روبیو: لبنان بخشی از توافق با ایران نیست

ترامپ: دارایی‌های آزادشده ایران صرف خرید غلات از آمریکا می‌شود

روبیو: ایران حق دریافت عوارض از کشتی‌های عبوری در هرمز را ندارد

ازبکستان دو روستای مرزی را به قرقیزستان واگذار کرد

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61