بالا

اسرائیل از انهدام مرکز برنامه ضدماهواره‌ای ایران در تهران خبر داد

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
اسرائیل از انهدام مرکز برنامه ضدماهواره‌ای ایران در تهران خبر داد

در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است که این مجموعه برای توسعه توانمندی‌های حمله به ماهواره‌ها در فضا مورد استفاده قرار می‌گرفت.

به گزارش Axar.az، ارتش اسرائیل اعلام کرد که در حمله‌ای در قلب تهران یک مجموعه مرتبط با برنامه ضدماهواره‌ای ایران را هدف قرار داده و منهدم کرده است.

به گفته ارتش اسرائیل، این مرکز در پروژه‌های نظامی فضایی از جمله ساخت ماهواره «چمران-۱» نیز نقش داشته است. این ماهواره توسط صنایع الکترونیک وزارت دفاع ایران ساخته شده و در سپتامبر ۲۰۲۴ از سوی سپاه پاسداران به فضا پرتاب شده بود.

مقام‌های اسرائیلی مدعی‌اند که هدف از این حمله، ضربه زدن به توانمندی‌های فضایی نظامی ایران بوده است.

تاریخ
2026.03.16 / 19:20
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

بازگشت دلار به کانال ۱۷۰ هزار تومان

پس از حملات موشکی سپاه؛ بحرین شورای امنیت را فراخواند

جام جهانی برای ایران با سه تساوی و یک ناکامی پایان یافت

حمله پهپادی به پالایشگاه نفت روسیه در کراسنودار

عراقچی در میانه تنش‌های تازه راهی بغداد شد

نتانیاهو از تشکیل «دولت ملی گسترده» پس از انتخابات ۲۰۲۶ خبر داد

خاموشی شبانه در شرق تهران، چراغ‌های راهنمایی هم از کار افتاد

۶۶ عضو مجلس خبرگان: بازگشایی هرمز خطای راهبردی است

نشست مؤسسه خاورمیانه؛ توافق با تهران نباید حقوق بشر را قربانی کند

جمهوری اسلامی به سوی کویت و بحرین موشک و پهپاد شلیک کرد

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61