بالا

ارتش اسرائیل: یکی از آخرین مراکز تولید اسید نیتریک در شیراز را منهدم کردیم

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
ارتش اسرائیل: یکی از آخرین مراکز تولید اسید نیتریک در شیراز را منهدم کردیم

بر اساس ادعای مقامات نظامی اسرائیل، این مرکز یکی از معدود تاسیسات باقی‌مانده در ایران بود که در تولید اسید نیتریک—ماده‌ای حیاتی برای ساخت مواد منفجره و سوخت موشک‌های بالستیک نقش کلیدی ایفا می‌کرد.

به گزارش Axar.az، ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که در جریان حملات اخیر خود، یک مجتمع پتروشیمی استراتژیک در شیراز را هدف قرار داده است.

​بنا بر گزارش‌های منتشر شده، این حمله با هدف تضعیف مستقیم توان تولید تسلیحاتی جمهوری اسلامی انجام شده است. اهمیت این مرکز در موارد زیر خلاصه می‌شود:

تاریخ
2026.04.07 / 22:21
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

پوتین اعتراف کرد: از دوره‌ای سخت عبور می‌کنیم!

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره گرمای مرگبار در اروپا

رسانه نزدیک به سپاه: تهران چاره‌ای جز دستیابی به سلاح هسته‌ای ندارد

ریاض: اقدامات ایران امنیت منطقه و کشتیرانی در هرمز را تهدید می‌کند

ارتش اسرائیل از کشته شدن سه فرمانده حماس در غزه خبر داد

جهش ۸۰ درصدی قیمت مسکن در ایران؛ بحران معیشتی عمیق‌تر شد

اردوغان: عاملان نسل‌کشی غزه دیر یا زود پاسخگو خواهند شد

دولت اسرائیل به رسمیت شناختن «نسل‌کشی ارامنه» را تصویب کرد

موج تازه احضار و اخراج دانشجویان دانشگاه تهران

اردبیل زیر سایه فشارهای امنیتی؛ موج تازه بازداشت فعالین آذربایجانی

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61