بالا

پاکستان خواستار آتش‌بس دو هفته‌ای برای نجات مذاکرات شد

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
پاکستان خواستار آتش‌بس دو هفته‌ای برای نجات مذاکرات شد

شهباز شریف در پیامی رسمی از دونالد ترامپ خواست ضرب‌الاجل تعیین‌شده برای دستیابی به توافق را به مدت دو هفته تمدید کند.

به گزارش Axar.az، شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، خواستار آتش‌بس دو هفته‌ای میان طرف‌های درگیر در خاورمیانه شد تا زمینه برای ادامه مذاکرات میان ایران و آمریکا فراهم شود.

شریف با اشاره به پیشرفت‌های دیپلماتیک اخیر تأکید کرد که روند مذاکرات «به‌طور پیوسته و مؤثر» در حال پیشرفت است و می‌تواند به نتایج ملموس برسد. وی همچنین از ایران خواست به‌عنوان نشانه حسن نیت، تنگه هرمز را برای مدت مشابه بازگشایی کند.

نخست‌وزیر پاکستان از تمامی طرف‌ها خواست در همه جبهه‌ها آتش‌بس موقت را رعایت کنند تا مسیر برای پایان جنگ هموار شود.
این درخواست در شرایطی مطرح شده که گزارش‌ها از ادامه چالش‌ها در مذاکرات خبر می‌دهند و احتمال دستیابی به توافق پیش از پایان ضرب‌الاجل آمریکا ضعیف ارزیابی شده است. همزمان، مقامات آمریکایی هشدار داده‌اند در صورت عدم توافق، احتمال گسترش حملات وجود دارد.

تاریخ
2026.04.08 / 00:50
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

پوتین اعتراف کرد: از دوره‌ای سخت عبور می‌کنیم!

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره گرمای مرگبار در اروپا

رسانه نزدیک به سپاه: تهران چاره‌ای جز دستیابی به سلاح هسته‌ای ندارد

ریاض: اقدامات ایران امنیت منطقه و کشتیرانی در هرمز را تهدید می‌کند

ارتش اسرائیل از کشته شدن سه فرمانده حماس در غزه خبر داد

جهش ۸۰ درصدی قیمت مسکن در ایران؛ بحران معیشتی عمیق‌تر شد

اردوغان: عاملان نسل‌کشی غزه دیر یا زود پاسخگو خواهند شد

دولت اسرائیل به رسمیت شناختن «نسل‌کشی ارامنه» را تصویب کرد

موج تازه احضار و اخراج دانشجویان دانشگاه تهران

اردبیل زیر سایه فشارهای امنیتی؛ موج تازه بازداشت فعالین آذربایجانی

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61