بالا

ترامپ: در خاورمیانه باقی می‌مانیم

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
ترامپ: در خاورمیانه باقی می‌مانیم

نیروهای آمریکایی در منطقه باقی می‌مانند.

به گزارش Axar.az، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، اعلام کرد کشورش برای کاهش تراکم کشتی‌ها در تنگه هرمز اقدام می‌کند.

ترامپ با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» نوشت واشینگتن قصد دارد به بهبود وضعیت عبور و مرور دریایی در تنگه هرمز کمک کند و نیروهای آمریکایی در منطقه باقی خواهند ماند تا، به‌گفته او، از پیش رفتن اوضاع اطمینان حاصل شود.

او افزود اقدامات مثبتی در راه است و درآمدهای قابل‌توجهی حاصل خواهد شد. ترامپ همچنین نوشت ایران می‌تواند روند بازسازی را آغاز کند و آمریکا در حال تأمین انواع تدارکات است.

ترامپ در ادامه نوشت ایران و دیگر طرف‌ها ادامه وضعیت کنونی را نمی‌خواهند. او این تحولات را زمینه‌ساز احتمالی «عصر طلایی خاورمیانه» دانست.

ترامپ پیش‌ از این اعلام کرده بود برای بازگشایی تنگه هرمز مهلتی تعیین کرده است. او سپس موضع خود را تغییر داد و با برقراری آتش‌بس دو هفته‌ای با ایران موافقت کرد.

شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، اعلام کرد اسلام‌آباد از نمایندگان ایران و آمریکا دعوت کرده روز جمعه برای گفت‌وگو به این کشور سفر کنند.

تاریخ
2026.04.08 / 11:39
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

پوتین اعتراف کرد: از دوره‌ای سخت عبور می‌کنیم!

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره گرمای مرگبار در اروپا

رسانه نزدیک به سپاه: تهران چاره‌ای جز دستیابی به سلاح هسته‌ای ندارد

ریاض: اقدامات ایران امنیت منطقه و کشتیرانی در هرمز را تهدید می‌کند

ارتش اسرائیل از کشته شدن سه فرمانده حماس در غزه خبر داد

جهش ۸۰ درصدی قیمت مسکن در ایران؛ بحران معیشتی عمیق‌تر شد

اردوغان: عاملان نسل‌کشی غزه دیر یا زود پاسخگو خواهند شد

دولت اسرائیل به رسمیت شناختن «نسل‌کشی ارامنه» را تصویب کرد

موج تازه احضار و اخراج دانشجویان دانشگاه تهران

اردبیل زیر سایه فشارهای امنیتی؛ موج تازه بازداشت فعالین آذربایجانی

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61