بالا

ونس و قالیباف وارد اسلام‌آباد شدند

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
ونس و قالیباف وارد اسلام‌آباد شدند

ونس و قالیباف برای گفت‌وگوهای مستقیم وارد اسلام‌آباد شدند.

به گزارش Axar.az، رسانه‌های محلی در اینباره خبر دادند.

جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده صبح روز شنبه ۲۲ فروردین (۱۱ آوریل) برای نخستین‌بار در ۴۷ سال گذشته در سطحی عالی به‌طور مستقیم با یکدیگر مذاکره می‌کنند. این دیدار تاریخی از اهمیت سرنوشت‌ساز و ویژه‌ای هم برخوردار است، چرا که در جریان یک آتش‌بس ۱۰روزه انجام می‌گیرد.

جی‌دی ونس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا برای انجام این مذاکره وارد اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان شد و در آنجا رهبری هیات مذاکره‌کننده آمریکایی با ایران را بر عهده خواهد داشت.

ونس پیش از ترک واشنگتن برای شرکت در مذاکرات به تهران هشدار داده بود که نباید "با آمریکا بازی کند" و گفته بود، اگر ایران با حسن نیت مذاکره کند، واشنگتن نیز آماده ادامه رویکردی باز خواهد بود.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس ایران نیز وارد اسلام‌آباد شد و در فرودگاه این شهر گفت: «ایران حسن نیت دارد اما اعتماد ندارد».

تاریخ
2026.04.11 / 10:48
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

اردوغان: عاملان نسل‌کشی غزه دیر یا زود پاسخگو خواهند شد

دولت اسرائیل به رسمیت شناختن «نسل‌کشی ارامنه» را تصویب کرد

موج تازه احضار و اخراج دانشجویان دانشگاه تهران

اردبیل زیر سایه فشارهای امنیتی؛ موج تازه بازداشت فعالین آذربایجانی

گرامیداشت زادروز حسن بیگ زردابی، پدر مطبوعات ترکی آذربایجانی

بازداشت گسترده سیاستمداران و بازرگانان عراقی در منطقه سبز بغداد

تخفیف ۴ دلاری نفت ایران در تلاش برای جذب بازار هند

اسرائیل: اعضای مسلح حزب‌الله را در جنوب لبنان کشتیم

بازگشت دلار به کانال ۱۷۰ هزار تومان

پس از حملات موشکی سپاه؛ بحرین شورای امنیت را فراخواند

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61