مذاکرات ایران و آمریکا در اسلامآباد آغاز میشود.
به گزارش Axar.az، رسانههای منطقه در اینباره خبر دادند.
هیات ایرانی پس از ورود با مقامهای ارشد پاکستانی، از جمله شهباز شریف، نخستوزیر و فرمانده ارتش این کشور دیدار کرد.
این دیدارها بهعنوان مرحلهای برای هماهنگی و تعیین سرفصلهای مذاکرات ارزیابی میشود.
خبرها همچنین حاکی از دیدار جی دی ونس، معاون دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا با شهباز شریف است.
شبکه الجزیره خبر داده است که هیاتهای بلندپایه دو طرف از جمله بر سر جنگ لبنان و آتشبس مذاکره خواهند کرد.
رسانههای داخلی ایران گزارش دادهاند که هیات مذاکرهکننده این کشور متشکل از کمیتههای امنیتی، سیاسی، نظامی، اقتصادی و حقوقی است.
علاوه بر عباس عراقچی، وزیر خارجه، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی و علی اکبر احمدیان، دبیر شورای دفاع نیز در هیات ایرانی حاضر در پاکستان حضور دارند.
خبرنگار تسنیم، وابسته به سپاه در گزارشی از اسلامآباد نوشته است، ایران پس از درخواست آمریکا برای توقف درگیریها، شروطی مانند آزادسازی داراییها و آتشبس در لبنان را مطرح کرد که به گفته واسطه پاکستانی، "مورد موافقت آمریکا قرار گرفته اما اجرا نشده است" و به دلیل عدم اجرای این توافق، "ایران عبور نفتکشها از تنگه هرمز را محدود کرده است."
خبرنگار تسنیم اعلام کرده که مذاکرات بهصورت یکروزه برنامهریزی شده و هنوز درباره ادامهدار بودن یا چندروزه شدن آن تصمیمی گرفته نشده است.